NieuwsLijn

Voetbalsupporters nemen ‘loopje’ met lijnrechter tijdens match

Gezond & Psycho (De Standaard) - 52 min 9 sec geleden
Afgelopen weekend namen oud-spelers van Aalst en Anderlecht het tegen elkaar op tijdens de ‘Legends Game’ van Eendracht Aalst. Enkele supporters van Aalst hadden niet veel oog voor de wedstrijd, maar hielden de lijnrechter nauwlettend in de gaten. De man werd de hele match ‘geschaduwd’ en elke beweging die hij maakte werd nauwkeurig - én hilarisch - geïmiteerd. De wedstrijd eindigde op 1-3, maar dat zal deze supporters - die zich duidelijk kostelijk amuseerden - worst wezen.

Jonge PS-politica wil donderdag niet naast Van Langenhove plaatsnemen in Kamer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 58 min 9 sec geleden

De 26-jarige PS-politica Melissa Hanus weigert om donderdag tijdens de installatievergadering van de Kamer naast leeftijdgenoot Dries Van Langenhove plaats te nemen. Volgens het Kamerreglement wordt de voorzitter tijdens de installatievergadering geflankeerd door de twee benjamins van het halfrond.

Hernieuwbare energie in ons land moet verdubbelen tegen 2030

Gezond & Psycho (De Standaard) - 59 min 9 sec geleden
België heeft volgens een evaluatie van de Europese Commissie de klimaatlat bij lange niet hoog genoeg gelegd.

De Croo tikt Almaci op de vingers bij eedaflegging

Gezond & Psycho (De Standaard) - 59 min 9 sec geleden
In het Vlaams Parlement is dinsdagmiddag de eed afgelegd door alle 124 verkozen parlementsleden. Ook Groen-voorzitster Meyrem Almaci legde er de eed af, maar dat verliep niet naar de wens van voorzitter Herman De Croo (Open VLD).

Lezen, steeds meer een uitdaging voor kinderen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 1 min geleden

Leerkrachten spenderen vandaag fors minder tijd aan het leren lezen van onze kinderen. Het is 1 van de 22 hypothesen die de KU Leuven heeft onderzocht om de dramatische daling van het leesniveau bij Vlaamse tienjarigen te verklaren.

Minister tijdens vragenuurtje: 'Excuseer, ik ga flauwvallen'

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 17 min geleden
Lady Blackwood sprak dinsdag in een debat in House of Lords over de listeria-uitbraak in Britse ziekenhuizen. De minister moest haar speech even onderbreken toen ze onwel werd. Enkele 'peers' snelden haar te hulp en hielpen haar terug recht. De zitting werd na tien minuten hervat.

Overwinningsfeest Toronto Raptors eindigt in mineur

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 23 min geleden
Voor de eerste keer ooit heeft een buitenlands team de Amerikaanse basketcompetitie de NBA gewonnen. Maar de viering van de Toronto Raptors, maandag in het Canadese Toronto, verliep niet zoals verwacht. Vier mensen werden neergeschoten.

TUI-klanten mogen reis naar Dominicaanse Republiek gratis omboeken

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 36 min geleden

De klanten van de Belgische touroperator TUI die een reis naar de Dominicaanse Republiek boekten en vertrekken voor 16 juli, mogen die gratis omboeken. De aanleiding is het overlijden van enkele Amerikaanse toeristen in hotels die TUI ook aanbiedt. Neckermann biedt geen gratis wijziging aan.

Van Langenhove overtuigd dat onderzoek hem zal vrijpleiten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 38 min geleden
Dries Van Langenhove is ervan overtuigd dat het onderzoek naar zijn activiteiten bij Schild & Vrienden hem zal vrijpleiten. Dat zei hij in een interview met VTM.

Kan ik Belgische belastingen op Franse dividenden recupereren?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 14 min geleden
Wij krijgen dividenden van een Franse firma. De Franse staat heft hierop een belasting van 12.80 procent, de Belgische van 30 procent. Kan ik de Belgische belastingen recupereren?

Bureau inhuren om buitenlandse eigendommen op te sporen mag van vrederechter

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 19 min geleden

Een huurder van de sociale woning in Hamme heeft ongelijk gekregen van de vrederechter in zijn geschil met ‘De Zonnige Woonst’. De sociale huisvestingsmaatschappij had een extern bureau ingeschakeld om te kijken of de huurder buitenlandse eigendommen bezat.

LIVE. Herman De Croo spreekt voor het laatst Vlaams Parlement toe

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 24 min geleden
Vandaag leggen de 124 verkozen parlementsleden de eed af in het Vlaams Parlement. Deze eerste vergadering vindt plaats onder leiding van de Vlaams volksvertegenwoordiger met de meeste anciënniteit, Herman De Croo (Open VLD). Hij maakt van de gelegenheid gebruik om zijn laatste toespraak als parlementslid te houden. Hierboven kan u vanaf 14.30 uur alles live mee volgen.

Asco langer dicht na cyberaanval

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 35 min geleden

Het luchtvaartbedrijf blijft nog zeker tot en met zondag grotendeels dicht na een cyberaanval.

Middeleeuwse stripact levert Willem-Alexander riddertitel op

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 46 min geleden

De Britse koningin Elizabeth heeft de Nederlandse koning Willem-Alexander ingehuldigd als ridder in de Orde van de Kousenband. De Kousenband is een van de oudste en hoogste eretekens ter wereld. Met dank aan een maîtresse uit de middeleeuwen die bespot werd na een onbedoelde stripact.

Tourdeelname Tom Dumoulin nu echt in gevaar: Nederlander daagt niet op voor hoogtestage

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 48 min geleden

Krijgen we na het forfait van Chris Froome ook nog een afzegging van Tom Dumoulin? Het ziet er ineens beroerd uit voor de Nederlandse kopman van Team Sunweb die maandag niet opdaagde op La Plagne in de Franse Alpen, waar hij de rechte lijn voor de Tour zou inzetten.

Fortis-beleggers krijgen elk wellicht minder geld (en later)

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 51 min geleden

Ageas wordt overspoeld met schadeclaims door Fortis-beleggers. Daardoor dreigt niet alleen vertraging. Sommigen moeten er rekening mee houden dat ze minder geld teruggestort krijgen dan verwacht.

Franse tennisser scoort prachtig punt op nonchalante wijze

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 3 min geleden
De Franse tennisser Gaël Monfils mag door zijn landgenoot Herbert dan wel uitgeschakeld zijn in het ATP-toernooi in het Duitse Halle, de Fransman scoorde ongetwijfeld hét punt van het tornooi. Het leverde zelfs applaus op van zijn tegenstander.

Meer dan 4.000 schildpadden gevonden onder 7 ton groene kool

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 19 min geleden
De Russische douane heeft zo'n 4.000 schildpadden onderschept. De dieren waren bestemd voor verkoop in Kazachstan, maar werden niet aangegeven. Ze zaten verstopt onder ettelijke tonnen groene kool.

Graffitikunstenaars toveren dak om tot reusachtig schilderij

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 22 min geleden

Twee Franse graffitikunstenaars, Ella en Pitr, hebben op het dak van het expocentrum Viparis in Parijs een groot schilderij gemaakt. Het kunstwerk is 2,5 hectare, of vier voetbalvelden, groot. Dat is het grootste muur-of dakschilderij in Europa.

België moet doelstelling hernieuwbare energie fors optrekken

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 29 min geleden

De Europese Commissie vraagt aan ons land om tegen 2030 minstens 25 procent aan hernieuwbare energie te produceren.