NieuwsLijn

Arrestatie pro-Palestijnse studenten gooit olie op het vuur aan Amerikaanse elite-universiteiten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 19 min 46 sec geleden

Amerikaanse elite-universiteiten worstelen met pro-Palestijnse protesten die lessen verstoren en een “onveilig” gevoel creëren bij sommige Joodse studenten. Zowel de protestbeweging als haar critici laten zich niet tot bedaren brengen.

Met ongeziene marketingcampagne begint Rousseau aan Oost-Vlaamse tournee: “Liliane heeft gelijk, ik ben een ezel geweest”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 27 min 8 sec geleden

Met een marketingcampagne die ongezien is voor een lijstduwer is Conner Rousseau begonnen aan zijn Oost-Vlaamse tournee. Het lukte dinsdagavond wonderwel om de aandacht van zijn persoon naar de partijstandpunten te verplaatsen. “Hij gaat zeker verkozen worden. Hier zitten de diehards.”

Washington betaalt miljoenen schadevergoeding aan misbruikte turnsters

Gezond & Psycho (De Standaard) - 59 min 38 sec geleden

Washington betaalt bijna 139 miljoen dollar schadevergoeding aan meer dan 100 turnsters die seksueel misbruikt zijn door Larry Nassar, een voormalige arts van het nationale gymnastiekteam.

De miljardenbesparing die Europa ons oplegt: onzinnig of noodzakelijk?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 10 min geleden

Volgens de linkse politieke partijen zullen de nieuwe Europese begrotingsregels leiden tot onzinnige besparingen in ons land. “België kan niet zonder externe druk om wat begrotingsdiscipline aan de dag te leggen.”

Raoul Hedebouw over Rousseau: “Als ik zat ben, word ik geen liberaal”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 17 min geleden

Wie slipt in de Wetstraat of in de geruchtenmolen belandt, verzeilt vroeg of laat in deze rubriek.

De Gentse Vooruit wil werelderfgoed worden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 29 min geleden

De Vlaamse regering wil het Gentse cultuurhuis Vooruit laten erkennen tot Unesco-werelderfgoed.

Brandstichting of ongeluk? Brandende trein dendert door Canadese woonwijk

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 26 min geleden

In Ontario, in het hart van Canada, ontstond paniek nadat omwonenden een brandende trein zagen passeren. Er vielen geen gewonden, maar de schade aan het spoor is wel groot.

Internationaal Energieagentschap geeft tegengas na slecht nieuws elektrische wagens: “2024 wordt recordjaar”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 38 min geleden

De verkoop van elektrische voertuigen zou slabakken, klonk het de afgelopen weken meermaals. Nu komt het Internationaal Energieagentschap plots met de boodschap dat 2024 opnieuw een recordjaar wordt. Het heeft veel weg van de discussie of het glas nu halfvol of halfleeg is.

Wat heb je eraan dat je therapeut alles van statistiek kent?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 52 min geleden

De wachtlijsten in de zorg zijn eindeloos. Toch moeten psychologen in opleiding hun tijd verkwanselen aan zinloos getheoretiseer, stelt Jelle Dehaen vast.

Céline Dion openhartig over haar spierziekte

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 58 min geleden

Wie in BV-land of Hollywood vertoeft, op de rode loper of in de wandelgangen, komt al eens op bezoek in deze rubriek.

PS houdt Brussels verbod op onverdoofd slachten tegen, met dank aan Open VLD en Vooruit

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 59 min geleden

Na maandenlang getalm van de Brusselse regering, heeft de oppositie de tekst van de nieuwe ‘Codex Dierenwelzijn’ dan maar zelf ingediend. Maar de PS, die een verbod op onverdoofd slachten en een verlies van moslimstemmen vreest, slaagde er alsnog in om het beest weer in de koelkast te duwen.

Italiaans kampioen Inter maskeert zijn financiële crisis met sportief succes

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 3 min geleden

Met uitgerekend een zege tegen stadsrivaal AC Milan heeft Inter zijn twintigste landstitel veroverd in Italië. Maar achter het sportieve succes van de Nerazzurri schuilt veel onduidelijkheid over de toekomst.

Zo snel is alles weer Belgisch en normaal

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 17 min geleden

Wat valt je op als je een paar dagen in het buitenland bent geweest? Het grijze weer in ons land misschien. En dat je voor de trein in de luchthaven een toeslag van 7 euro moet betalen, ja, dat valt ook op. Nele Van den Broeck is net terug uit Zuid-Afrika. Daar gaf ze haar taxichauffeur een toeslag van minder dan 7 euro en het maakte voor die chauffeur een wereld van verschil. Maar wat valt je vooral op als je terugkeert na een paar dagen in het buitenland? Dat de Belgische normaliteit verrassend snel weer bezit van je neemt.

Bpost moet reorganiseren, maar botst op verzet van bonden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 18 min geleden

Chris Peeters, de nieuwe ceo van Bpost Group, zoekt een delicaat evenwicht. Nu het bedrijf een deel van het krantencontract dreigt te verliezen en met dalende brievenpost kampt, moet hij kunnen reorganiseren. Maar vooral in het zuiden van het land staat het licht daarvoor op rood.

Na controverse rond acties Israël in Gaza: geen uitreikingsceremonie voor literatuurprijzen van Pen America

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 18 min geleden

Nadat tientallen schrijvers zich hadden teruggetrokken uit de literatuurprijzen van schrijversorganisatie Pen America, schaft men de uitreikingsceremonie af. De verontwaardigde auteurs waren niet opgezet met de reactie van Pen op het conflict in de Gazastrook.

Beschikbaar inkomen gezinnen ruim 9 procent gestegen in 2023

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 22 min geleden

Hogere lonen deden het beschikbaar inkomen van gezinnen met 9,2 procent stijgen in 2023. Daardoor konden ze ook een groter deel van hun inkomen sparen.

Agenten die Mehdi (17) aanreden, moeten niet voor rechter komen: “Familie is diep geschokt”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 33 min geleden

De vier politieagenten die betrokken waren bij het ongeval dat de 17-jarige Mehdi Bouda in 2019 het leven kostte, worden niet vervolgd. Dat heeft de Brusselse raadkamer beslist. De familie van de tiener gaat in beroep: “Dit bevestigt opnieuw de straffeloosheid die agenten genieten.”

Eerste bouwblok energie-eiland bijna klaar

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 50 min geleden

In het Nederlandse Vlissingen verrijst de eerste van 23 bouwblokken die tegen 2026 het eerste energie-eiland ter wereld moet vormen.

Spanje laat per ongeluk drugskartelbaas lopen die Nederlandse kroonprinses wilde vermoorden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 51 min geleden

Door een gerechtelijke dwaling in Spanje is een notoire kartelbaas vrijgekomen die eerder een aanslag zou hebben beraamd op onder meer de Nederlandse premier én kroonprinses Amalia van Oranje.

Na de buis voor Amy Winehouse: wat weet u over deze muziekfilms?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 38 min geleden

De recensies zijn niet mals voor ‘Back to black’, de biopic over Amy Winehouse. Vanaf woensdag kunt u zelf oordelen of het een geslaagd eerbetoon is. Intussen kunt u hier uw kennis over muzikale films testen.