NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Batshuayi mag niet meedoen met Valencia, dat opnieuw niet kan winnen na dubieuze tussenkomst van VAR

Gezond & Psycho (De Standaard) - 50 min 28 sec geleden

Valencia heeft zaterdag 1-1 gelijkgespeeld op het veld van Eibar op de zestiende speeldag van de Spaanse Primera Division. Rode Duivel Michy Batshuayi moet al wekenlang vrede nemen met een rol als bankzitter, en mocht nu al voor de tweede week op rij zelfs niet invallen.

Basketbalmatch van Oostende stilgelegd… door defect scorebord in Leuven

Gezond & Psycho (De Standaard) - 56 min 21 sec geleden

Het scorebord was spelbreker voor Leuven Bears en Oostende. De refs waren genoodzaakt om de partij te staken.

Westerlo blijft in 1B steken op gelijkspel tegen rode lantaarn Tubeke

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 28 sec geleden

Tubeke en Westerlo hebben zaterdag 0-0 gelijkgespeeld op de negentiende speeldag van de Proximus League. Tubeke blijft laatste in de algemene stand, maar sluipt wel weer een puntje dichter bij Oud-Heverlee Leuven.

Ronaldo bezorgt Juventus toch weer de zege, maar toont zich na doelpunt ook van zijn kleinste kant

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 9 min geleden

Juventus heeft op de zestiende speeldag in de Serie de Turijnse derby tegen Torino met het kleinste verschil gewonnen. Hij beleefde niet zijn beste avond in het shirt van de Oude Dame maar uiteindelijk was het toch weer Cristiano Ronaldo die vanop de stip de zege veilig stelde: 0-1. Al toonde hij zich meteen na zijn doelpunt ook van zijn kleinste kant door nog even de doelman te gaan jennen...

Rode lantaarn Lokeren wint van seizoensrevelatie STVV, maar raakt liefst vier spelers kwijt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 46 min geleden

Buigen of barsten, dat wordt de Wase derby volgende week zaterdag voor Sporting Lokeren. De manschappen van Trond Sollied boekten een knappe 2-0-zege tegen STVV, de eerste driepunter sinds november, maar zag twee spelers geblesseerd uitvallen én nog twee anderen hun vijfde gele kaart pakken.

Ook Jambon zet deur open voor vervroegde verkiezingen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 48 min geleden

Na Bart De Wever zet ook voormalig N-VA-minister Jan Jambon de deur op een kier voor vervroegde verkiezingen. ‘Verkiezingen is de meest zuivere vorm om het bestuur opnieuw in handen te nemen’, zegt hij zaterdag aan VTM Nieuws.

Thibaut Courtois houdt de nul, maar wat is dat met aanval Real Madrid?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 47 min geleden

Real Madrid heeft zaterdag met 1-0 van Rayo Vallecano gewonnen op de zestiende speeldag in de Spaanse Primeira Division. Vallecano staat negentiende met tien punten uit zestien wedstrijd, dus was “de Koninklijke” de zege aan zichzelf verplicht. Opvallend: Real scoorde nog maar 24 goals in 16 matchen.

Arabische en Japanse ploeg plaatsen zich voor halve finales op WK voetbal voor clubs

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 14 min geleden

Al Ain uit de Verenigde Arabische Emiraten en het Japanse Kashima hebben zich zaterdag geplaatst voor de halve finales van het WK voetbal voor clubs.

Girl wint Discovery Award op European Film Awards.

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 26 min geleden

De Vlaamse film ‘Girl’ wint de European Film Award voor nieuw talent, de Discovery Award. Daarmee is Lukas Dhont op zijn 27 de jongste Belg die deze prijs wint. Twee landgenoten gingen hem voor: Hans Van Nuffel was 30 toen hij met ‘Adem’ won in 2011; Jaco Van Dormael was 34 toen hij in 1991 won met ‘Toto le héros’.

KMI trekt waarschuwing op van code geel naar code oranje: ‘Kans op sneeuw en gladde wegen. Pas je rijstijl aan’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 32 min geleden

In de loop van zaterdagavond wordt in Vlaanderen een winterprik met winterse neerslag verwacht. Die kan leiden tot aanvriezende regen en zelfs lichte sneeuw, waardoor er lokaal kans is op gevaarlijk gladde wegen. Het Agentschap Wegen en Verkeer raadt aan om zaterdagavond en tijdens het eerste deel van de nacht uitermate voorzichtig te zijn op de weg. Het KMI heeft intussen code geel opgetrokken naar code oranje.

Top in Europa, maar in België wil het niet lukken: Club Brugge laat ook in Kortrijk punten liggen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 54 min geleden

Kortrijk blijft het zwarte beest van Club Brugge. Ook nu beet blauw-zwart de tanden stuk op een goed georganiseerd Kortrijk. Een afgekeurd doelpunt en twee puike reddingen van Kaminski leidden het puntenverlies in: het werd 0-0. Kaminski kroonde zich tot man van de match en hield voor de vierde keer dit seizoen de nul in de competitie. Vanderhaeghe blijft ongeslagen, Club Brugge blijft in eigen land op de sukkel met een magere 10 op 30.

Roeselare boekt met tien man belangrijke zege met oog op behoud in Proximus League

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 2 min geleden

Roeselare heeft zaterdag met 0-1 van Lommel gewonnen op de negentiende speeldag in de Proximus League. De West-Vlamingen deden met tien man een uitstekende zaak met oog op het behoud. Vorige week won Roeselare al van OH Leuven.

Is dit dé oplossing tegen fietsendieven?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 56 min geleden

Elke dag worden in ons land liefst 270 fietsen gestolen. Zelden worden die terug­gevonden. De ministers François Bellot (MR) en Alexander De Croo (Open VLD) subsidiëren daarom een project van Fietsberaad Vlaanderen, dat alle bewaakte fietsenstallingen in kaart brengt, en die via technologie beter wil beveiligen, ‘zodat alleen nog diegene die de fiets stalde, met die fiets naar buiten kan’.

Bart Swings gaat sprint vroeg aan en wordt derde op massastart in Heerenveen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 25 min geleden

Bart Swings is zaterdag derde geworden in de massasprint op de wereldbeker schaatsen in het Nederlandse Heerenveen. De 27-jarige Vlaams-Brabander moest de Zuid-Koreanen Um Cheon-ho en Chung Jae-wo voor laten gaan. In de wereldbekerstand is Swings tweede, na Um.

Tottenham, met Alderweireld als enige Belg, wint in extremis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 35 min geleden

Met een doelpunt in de blessuretijd heeft Tottenham zaterdag op de zeventiende speeldag van de Engelse Premier League met 1-0 van Burnley gewonnen. Rode Duivel Toby Alderweireld was de enige Belg op het wedstrijdblad bij Tottenham.

Thorgan Hazard ziet na puntenverlies Bayern op gelijke hoogte komen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 38 min geleden

Borussia Mönchengladbach heeft zaterdag 0-0 gelijkgespeeld bij Hoffenheim op de vijftiende speeldag van de Duitse Bundesliga. Daardoor ziet het Bayern München op de tweede plaats op gelijke hoogte komen.

Afscheid van Ketnet-actrice Désirée Viola met rozen, een dans en veel tranen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 44 min geleden

Een afgeladen volle Sint-Martinuskerk in Houthalen-Helchteren heeft zaterdagmiddag afscheid genomen van actrice Désirée Viola. Dat gebeurde met pakkende getuigenissen van vrienden en familie. Maar ook al dansend, iets waar Désirée haar leven lang verzot op was.

Burgemeester Genua belooft nieuwe brug tegen Kerstmis 2019

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 4 min geleden

Binnen een jaar zal er in de Italiaanse stad Genua een nieuwe brug staan, ter vervanging van de snelwegbrug die in augustus instortte en waarbij meer dan 40 doden vielen. Dat heeft de burgemeester van Genua, Marco Bucci, zaterdag beloofd bij de opening van de werf voor de afbraak van de resten van de brug.

Nieuwe Gentse burgemeester De Clercq: ‘We worden Europese hoofdstad technologie, jeugd en cultuur’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 16 min geleden

‘Ambitieus, positief en toekomstgericht.’ Dat is het nieuwe Gentse bestuursakkoord volgens toekomstig burgemeester Mathias De Clercq (Open VLD). Gent moet volgens De Clercq de technologiehoofdstad van Europa worden, de Europese jeugdhoofdstad in 2024 en de culturele hoofdstad in 2030.