NieuwsLijn

Guinese voetbalbond schorst Paul Put levenslang voor corruptie

Gezond & Psycho (De Standaard) - 57 min 8 sec geleden

De Ethische Commissie van de Guinese voetbalbond (Guineefoot) heeft voormalig bondscoach Paul Put vrijdag veroordeeld voor corruptie. Put kreeg een levenslange schorsing opgelegd, met daarbovenop een boete van liefst 100.000 euro. De Antwerpenaar was bondscoach van Guinee tussen maart 2018 en juli 2019. Na een tegenvallende Africa Cup, waarin Guinea er in de achtste finales uit ging tegen latere eindwinnaar Algerije, werd Put ontslagen.

Waar komt de vlag met volledig zwarte leeuw vandaan?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 57 min 21 sec geleden

Pukkelpop verbiedt Vlaamse vlaggen waarbij de leeuw een zwarte tong en klauwen heeft, in plaats van rood zoals op de officiële vlag van Vlaanderen. Maar waar komt die ‘zwarte’ vlag vandaan?

Opvallend: mogelijke truitjes van Rode Duivels voor EK 2020 gelekt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 12 min geleden

De Rode Duivels weten mogelijk in welke truitjes ze zullen aantreden op het Europees kampioenschap volgende zomer, als ze zich kwalificeren. Via de website footyheadlines.com, die in het verleden al vaker afbeeldingen van nieuwe voetbalshirts lekte, zijn foto’s verschenen van het mogelijke thuis- en uittenue dat de Duivels vanaf het EK zullen dragen. Al blijft het uiteraard wachten op een officiële bekendmaking van de voetbalbond zelf.

Bekende zeekoe gestorven door plastic in maag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 25 min geleden
De kleine zeekoe Marion, die in april nog als wees van de dood werd gered, is overleden door kleine stukjes plastic in haar spijsverteringssysteem.

Neymar is opnieuw afwezig bij Paris Saint-Germain tegen Rennes

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 36 min geleden

PSG zal het zondag op het bezoek bij Rennes op de tweede speeldag in de Ligue 1 opnieuw zonder haar sterspeler Neymar moeten doen. Dat maakte coach Thomas Tuchel zaterdag, een dag voor de wedstrijd, bekend op de persconferentie.

Vlaams Belang-jongeren dagen Pukkelpop uit door Vlaamse vlaggen uit te delen aan ingang

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 58 min geleden

De jongerenafdeling van Vlaams Belang heeft zaterdagmiddag Vlaamse vlaggen uitgedeeld aan de ingang van Pukkelpop. Daarmee wilden ze hun onvrede laten blijken met het beleid van het festival om zogeheten Vlaamse strijdvlaggen te weren van het festivalterrein, nadat extreemrechtse jongeren klimaatactiviste Anuna De Wever hadden belaagd.

Franse toerist al meer dan een week vermist in Italië

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 12 min geleden

In Italië wordt al meer dan een week gezocht naar een Franse toerist. De jongeman viel bij een trektocht in een ravijn en kon zelf de hulpdiensten verwittigen, maar die slagen er niet in om hem te lokaliseren.

Bokskampioen José Nápoles op 79-jarige leeftijd overleden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 4 min geleden

Tweevoudig wereldkampioen boksen bij de weltergewichten (WBA en WBC), José ‘Mantequilla’ Nápoles, is vrijdag gestorven. De Mexicaanse bokser overleed in Mexico-Stad op 79-jarige leeftijd. Dat meldt de World Boxing Council (WBC).

Inefficiënt Regie der Gebouwen verspilt miljoenen overheidsgeld: ‘Procedures al aangepast’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 18 min geleden

Door de inefficiëntie van de Regie der Gebouwen zijn honderden miljoen euro’s verspild bij grote bouwprojecten van de overheid, zo meldt De Tijd. De vastgoedbeheerder van de overheid zegt in een reactie aan Belga dat interne procedures intussen al werden ‘aangepast en verfijnd’.

Lange erehaag bij afscheid overleden brandweermannen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 26 min geleden
In de brandweerkazerne van Heusden-Zolder werd een laatste eer bewezen aan de overleden brandweermannen Chris en Benni. Beide mannen krijgen postuum een ereteken toegekend voor ‘moed en zelfopoffering’. Tijdens hun allerlaatste tocht naar de kazerne, waar de uitvaartplechtigheid plaatsvond, werden ze begeleid door hun rouwende collega’s die een indrukwekkende erehaag vormden. De brandweermannen kwamen vorige week om het leven bij het blussen van een leegstaand kraakpand in Beringen.

Wesley Sneijder heeft zijn nieuwe bezigheid al gevonden: Nederlandse recordinternational wordt zaakwaarnemer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 30 min geleden

Wesley Sneijder gaat na het stopzetten van zijn actieve carrière aan de slag als zaakwaarnemer. “Ik wil spelers gaan begeleiden, maar dan ook in het hele traject”, zei de Nederlandse recordinternational zaterdag in De Telegraaf.

Vuurwerk steekt dak Heizelpaleis in brand

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 39 min geleden

Tijdens het vuurwerk dat vrijdagavond werd afgestoken in Laken, vlakbij het Atomium, is er door een vuurpijl brand ontstaan op het dak van Paleis 6 van Brussels Expo.

Wetenschappers stellen massale sterfte vast onder zalmen in Alaska

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 1 min geleden

Het is de afgelopen weken al bijzonder warm geweest in Alaska, met uitschieters boven de dertig graden. Daardoor warmt ook het water op, en dat bedreigt de zalm.

Protestweekend Hongkong brengt leerkrachten op de been

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 21 min geleden

In Hongkong wordt voor het elfde weekend op rij actiegevoerd voor meer democratische hervormingen. Zaterdag kwamen meer dan duizenden leerkrachten op straat ondanks de gutsende regen. Zondag hopen de organisatoren één miljoen mensen op de been te krijgen.

Demonstranten Hongkong houden vol

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 44 min geleden
Na een korte stilte, zet de onrust in Hongkong zich voort met een nieuwe demonstratie.

De Roover: ‘Pukkelpop brengt mij en talloze Vlamingen in verband met naziregime’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 9 min geleden

N-VA-Kamerfractieleider Peter De Roover eist publieke verontschuldigingen van Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine omdat die vlaggen waarop de Vlaamse Leeuw staat afgebeeld met zwarte klauwen, bestempelt als ‘collaboratievlaggen’.

En dan nu een song van mezelf

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 18 min geleden
De zoon of dochter zijn van een pop- of rockster: het zal wel zijn voordelen hebben als je zelf de muziek ingaat, zoals Elijah Hewson van Inhaler. Maar ons lijkt het toch een vergiftigd cadeau.

Israël bestookt Hamas-installaties na raketaanval

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 34 min geleden

Gevechtsvliegtuigen van het Israëlische leger hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag installaties van militante Palestijnse groeperingen bestookt in de Gazastrook. Dat zeggen militaire bronnen.

Indrukwekkende erehaag voor omgekomen brandweermannen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 38 min geleden

In de brandweerkazerne van Heusden-Zolder is zaterdagochtend de uitvaartplechtigheid voor de twee brandweermannen gestart. De moed van beide mannen zal geëerd worden met een postuum ereteken ‘moed en zelfopoffering’.

Proces Trabelsi in VS opgeschort na uitspraak van Brusselse rechtbank

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 1 min geleden
Het proces tegen Nizar Trabelsi in de Verenigde Staten is opgeschort. Dat gebeurde nadat het hof van beroep in Brussel begin augustus had geoordeeld dat de man in de VS niet opnieuw mag terechtstaan voor de feiten waarvoor hij al in Brussel is veroordeeld, met name plannen om een aanslag te plegen op de legerbasis van Kleine Brogel.