Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 35 min 32 sec geleden

Streetart moet sloppenwijk in Caracas nieuw leven inblazen

40 min 19 sec geleden

Een muur met politieke propaganda moet eraan geloven in de sloppenwijk Petare in het oosten van Caracas, Venezuela. De 31-jarige Fabian Solymar, artiestennaam Dagor, wil het imago van de wijk veranderen met streetart.

Zandkunstwerken worden keer op keer weggespoeld

40 min 19 sec geleden
Elke zomer vindt in Kroatië het Zen Opuzenfestival plaats. Een van de knapste kunstwerken zijn tekeningen op het strand aan de oevers van de Neretvarivier. Bekijk in de video hierboven hoe ze in een paar uur gemaakt worden, om kort daarna weer weggespoeld te worden.

Kinderen maken ouders gelukkig ... als ze het huis uit zijn

57 min 19 sec geleden

Thuiswonende kinderen maken ouders minder gelukkig. Dat hebben verschillende studies al aangetoond. Uit huis wonende kinderen maken ouders daarentegen wel gelukkiger. Dat staat geschreven in een studie van gedragseconoom Christoph Becker.

Weekday opent eerste winkel in Gent

1 uur 17 min geleden

Vlak voor de start van het nieuwe schooljaar opent Weekday een eerste winkel in het centrum van Gent. Vanaf vrijdag 30 augustus kunnen shoppers terecht in de Sint-Pietersnieuwstraat.

Zeldzame grondstoffen maken Groenland tot een geopolitiek strijdtoneel

1 uur 40 min geleden

De Amerikaanse belangstelling voor Groenland komt niet uit de lucht vallen. Twee maanden geleden sloten de landen al een samenwerkingsakkoord af.

Helikopter redt gestrande vissers uit kolkende rivier

2 uur 1 min geleden
De Indiase luchtmacht heeft maandag twee vissers gered per helikopter, nadat ze vast kwamen te zitten in de rivier Tawi in het noorden van India. Bovenstaande beelden tonen de spectaculaire reddingsactie.

Zand stelen op Sardinië doe je niet ongestraft: Frans koppel riskeert zes jaar cel voor 40 kilo

2 uur 13 min geleden

Een Frans koppel riskeert een fikse boete en een celstraf van zes jaar voor het stelen van 40 kilo zand op Sardinië. Toeristen plunderen al jaren de stranden van het eiland. Daarom is het er nu bij wet verboden om zand, schelpen en stenen mee te nemen.

'Thunberg zou wel heel lang onderweg zijn als ze volledig uitstootloos naar New York zou gaan'

2 uur 19 min geleden
'Greta Thunberg stoot meer CO2 uit met zeiltocht naar New York dan met vlucht', kopte De Standaard op dinsdag. Hoe kan Greta wel helemaal klimaatneutraal reizen? Kamagurka geeft een suggestie in de video hierboven, maar ziet ook een probleem.

Charleroi dan toch akkoord met uitstel van match tegen Club Brugge

2 uur 54 min geleden
Charleroi aanvaardt dan toch het uitstel van de match tegen Club Brugge die normaal zaterdag gespeeld zou worden en stapt niet naar de Geschillencommissie. De club laat wel zijn ongenoegen blijken en 'hoopt dat de Pro League een professionele geste zal doen'.

Belgisch echtpaar omgekomen tijdens wandeling in Oostenrijk

3 uur 39 min geleden

Een Belgisch echtpaar, een 82-jarige man en zijn 77-jarige vrouw, hebben een dodelijke val gemaakt in het Oostenrijkse Ötztal. Dat berichtten Oostenrijkse media dinsdag. Het ongeval zou zondag al zijn gebeurd.

Regie der Gebouwen maakt rekenfout van 1,4 miljard euro

3 uur 41 min geleden

Foute rekeningen, een onvolledige inventaris, een gebrek aan boekhouders en verouderde software. De problemen bij de veelgeplaagde Regie der Gebouwen raken maar niet opgelost. ‘Alles structureel aanpassen vergt tijd.’

Van Quickenborne dient een klacht in tegen Vlaams Belang

3 uur 44 min geleden

Kortrijks burgemeester Vincent Van Quickenborne dient een klacht in wegens laster. Officieel tegen onbekenden, maar het is duidelijk dat de klacht gericht is tegen Vlaams Belang, de partij die hem ervan beschuldigde positief te hebben geblazen bij een alcoholcontrole. ‘Alleen bedoeld om de geloofwaardigheid van een politicus te ondermijnen.’

Dit is de nieuwe begingeneriek van 'Thuis'

3 uur 46 min geleden
Vanaf 2 september gaat het 25ste seizoen van Vlaanderens populairste soap Thuis van start. Om die verjaardag te vieren liet Eén een nieuwe generiek en introsong maken. Niemand minder dan Miguel Wiels en Niels Destadsbader schreven het nummer. Raf Van Brussel mocht het op zijn beurt inzingen. Bekijk de nieuwe intro in de video hierboven.

Mercedes zal zich niet bemoeien met toekomst GP van Duitsland

3 uur 46 min geleden
Mercedes zal zich niet bemoeien met een beslissing over de onzekere toekomst van de GP van Duitsland op de F1-kalender.

Epstein ondertekende twee dagen voor zijn dood testament

3 uur 57 min geleden

Twee dagen voor zijn dood zette Jeffrey Epstein nog zijn handtekening onder een testament. Daarin vertrouwde hij al zijn eigendommen toe aan een trust, waarvan de begunstigden onbekend zijn.

Drinkt de Belg nog evenveel koffie?

4 uur 9 min geleden

Uit cijfers van de FOD financiën blijkt dat de koffieverkoop in België daalt, maar dat wil niet zeggen dat er ook effectief minder koffie gedronken wordt. ‘Koffie is nog steeds een genotsmiddel’, zegt Wim Claes van het Koninklijk Verbond van Belgische Koffiebranders op Radio 1.

Duikers zwemmen naast gigantische maanvis in Bali

4 uur 37 min geleden
Een man die al meer dan twintig jaar de oceanen verkent in zijn duikpak, werd zaterdag met verstomming geslagen voor de kust van het Indonesische eiland Bali. Hij en zijn partner waren van plan hun duik te beëindigen, toen ze plots een enorm wezen zagen opduiken uit de duisternis. 'Ik had slechts tien minuten zuurstof over', aldus Fred Tan Chee Wei Lael. 'Maar ik wilde toch een kijkje nemen.'

Javier Bardem geeft emotioneel betoog bij Verenigde Naties

4 uur 44 min geleden
Acteur Javier Bardem heeft maandag een emotioneel betoog over het beschermen van de oceanen gegeven bij de Verenigde Naties. Bardem vertelde over zijn eigen ervaringen en probeert de VN ervan te overtuigen een sterk verdrag te onderhandelen dat het zeeleven beschermt. Bekijk zijn speech in de video hierboven.

Ruben Van Gucht plots verdwenen uit zaalshows Jacques Vermeire

4 uur 46 min geleden

De samenwerking tussen Sporza-journalist Ruben Van Gucht en komiek Jacques Vermeire is abrupt geëindigd.

Deceuninck krijgt Turkse uppercut maar zet tering naar de nering

5 uur 41 min geleden

De PVC-groep Deceuninck slikt in het eerste halfjaar een licht verlies. Het slechtste resultaat sinds Francis Van Eeckhout boegbeeld werd. Zijn wielerploeg doet het beter dan het bedrijf. ‘We zetten de tering naar de nering.’.