Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 6 min 43 sec geleden

Persbericht VPP: Vlaanderen moet kiezen voor een ambitieus gezondheidsbeleid met centrale rol voor de patiënt

wo, 14/08/2019 - 15:52
De gezondheidszorg staat voor cruciale uitdagingen: steeds meer mensen hebben één of meerdere chronische aandoeningen en ook de manier waarop de zorg wordt georganiseerd is volop in beweging. Toch komt het thema gezondheidszorg amper aan bod in de startnota van de Vlaams regering. “De Vlaamse regering moet in haar regeerakkoord tonen dat ze kiest voor een ambitieus gezondheidsbeleid waarin kwaliteitsvolle en betaalbare zorg centraal staan. Concreet betekent dit dat Vlaanderen moet investeren in gezondheid, info over kwaliteit publiek moet maken en garanderen dat zorg betaalbaar en toegankelijk blijft”, zegt Ilse Weeghmans, directeur van het Vlaams Patiëntenplatform.

Column: Verzuimbeleid vs. transparant kwaliteitsbeleid

vr, 02/08/2019 - 08:43
Het artikel in Artsenkrant van 21 juni 2019, 'Verzuimvergoeding tegen hardnekkige spijbelaars', van de hand van Geert Verrijken, trok onmiddellijk mijn aandacht en deed mijn haar recht omhoog staan.

Column: Uw genetisch profiel en uw rechten als patiënt?!

ma, 24/06/2019 - 13:04
In de toekomst zullen we alles kunnen weten over onze genen en toekomstige ziekten. Dat dit heel wat vragen met zich meebrengt, zal u als arts niet verwonderen.

Column: Patiënt aan tafel: we zijn in orde?!

ma, 27/05/2019 - 09:56
Vertrekken vanuit de noden van de patiënt en de patiënt centraal zetten: het is veelal een evidentie op het beleidsniveau geworden. Het Vlaams Patiëntenplatform wordt overstelpt met vragen uit ziekenhuizen in heel Vlaanderen die vragen of het VPP structurele patiëntenparticipatie wil opzetten in hun ziekenhuis.

Vacature communicatiemedewerker (50%)

do, 02/05/2019 - 15:37