ERS

Europees Congres Longartsen, Parijs

wo 19 september 2018
ERS Congres 2018 in Parijs

ApneuVereniging Vlaanderen was, net als vorige jaren, aanwezig op de grootste beurs van longaandoeningen. Dit jaar brengen we een video verslag. We laten Pippa Powell aan het woord, European Lung Foundation, die onze deelname subsidieerde. Een symposium over alternatieven voor CPAP behandeling wordt toegelicht door prof dr Olivier Vanderveken, een van de sprekers. De voorzitters van twee werkgroepen, waaraan we als patiënt deelnamen, prof dr Jan Hedner en prof dr Johan Verbraecken, leggen uit waarmee de werkgroepen bezig zijn. We hadden een babbel met de voorzitster van de Franse federatie van longpatiëntenverenigingen, Marie-Agnès Wiss-Laurent. Tenslotte laten we standhouders hun nieuwigheden voorstellen: Resmed, Philips, Fisher&Paykel, Sefam, Breas, Löwenstein.

We zijn geen video professionals noch journalisten, maar met onze smartphone en een eenvoudig videobewerking software kom je tegenwoordig al heel ver. Rechtstreekse beelden en informatie, alsof je zelf in Parijs aanwezig was. We zijn wel een beetje fier dat we dit - met beperkte middelen - kunnen aanbieden.
Graag horen we ook jouw reacties over dit video-initiatief. Zowel technisch als inhoudelijk: heb je er wat aan? Verwacht je andere video's? Komen beeld en geluid goed over?

Twee video's zijn in het Engels, één in het Frans. We zoeken dan ook een vrijwilliger die een video wilt vertalen, en iemand die de vertaling in een ondertitel kan gieten.
Kan je ons daarbij helpen? Bij voorbaat dank, telefoneer naar de ApneuFoon 03 494 27 39 of e-mail ons op info@ApneuVereniging.be.

Tags: