verzekering

ApneuMagazine Winter 15-4

di 22 december 2015
ApneuMagazine 2015-4 (omslagfoto)

Het decembernummer van ons ApneuMagazine wordt verstuurd naar de leden. Een greep uit de inhoud:

• Schuldsaldoverzekering voor chronische aandoeningen (voor Vlaanderen)
  • Wegwezen met die weegschaal!
  • Feestelijk gezond (een kerstmenu)
  • Vakantie met de Gorilla (van onze Vlaamse redacteur  Karine Smeyers)
  • Publieksdag Hersenstichting
  • Norske Jule of Kerstfeest in Noorwegen
  • Apneu en hoge bloeddruk
  • Osas & verhoogde bloeddruk & de ziekte van Conn
  • Mijn eerste kennismaking met mijn cpap
  • Belangrijke mededeling: Ververs bevochtiger met steriel water!, Helpen bij het aanpakken van de gevolgen van apneu, Gebruikersimpressie: ResMed AirSense S10, en uiteraard de vaste rubrieken.

Alvast een gezonde lectuur in deze (te warme) winternachten.

Klik op Lees verder om de digitale versie te lezen (enkel voor leden).

Kan je een CPAP toestel verzekeren?

wo 15 december 2010
Verzekeren of niet?

Wat als je je toestel op reis verliest? Of iemand gaat er mee aan de haal, denkend dat je een laptop bij hebt? Of het toestel valt bij het schoonmaken thuis en is beschadigd?

Vraag is dus, kan je je toestel verzekeren voor verlies, diefstal of schade? De vraag wordt wel vaker gesteld, meestal kort voor het reisseizoen. De Nederlandse collega's klopten aan bij een (gepensioneerd) oud-lid, tevens oud-verzekeraar.

Die had het antwoord niet onmiddellijk klaar, maar na een zoektocht was zijn oordeel: