Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 3 min 28 sec geleden

Persbericht: Veilig bezoek kunnen ontvangen is broodnodig voor de meest kwetsbaren onder ons!

do, 09/09/2021 - 17:04
DE EERSTE STAP RICHTING HET GEBRUIK VAN HET COVID SAFE TICKET (CST) VOOR BEZOEK IN ZIEKENHUIZEN EN WOONZORGCENTRA WERD GEZET. DE FEDERALE OVERHEID EN DEELSTATEN KEURDEN GISTEREN (7 SEPTEMBER) EEN SAMENWERKINGSAKKOORD GOED. HET VPP VRAAGT MET AANDRANG EEN DEFINITIEVE GOEDKEURING DOOR DE MINISTERRAAD EN HET OVERLEGCOMITÉ.

do, 09/09/2021 - 17:04

Persbericht: Vlaams Patiëntenplatform vraagt verplichte COVID-19-vaccinatie van zorgverleners

di, 27/07/2021 - 09:12
Een verplichte covid-19-vaccinatie van zorgverleners is een noodzaak om de zorg veilig te laten verlopen. Momenteel schommelt de vaccinatiegraad van gezondheidszorgbeoefenaars sterk en dat kan niet.

Persbericht: Minder dan de helft van de Vlamingen heeft een ingevulde gezondheidssamenvatting, daar doen we wat aan!

do, 17/06/2021 - 09:08
Hoewel een goed ingevulde gezondheidssamenvatting essentieel is om patiënten veilig te verzorgen, kan minder dan de helft van de Vlamingen erop terugvallen. Daarom slaan het Vlaams Patiëntenplatform en huisartsenvereniging Domus Medica de handen in elkaar en starten ze vandaag de campagne 'Kwaliteitsvolle & goede zorg'. Het doel? Burgers aanzetten om hun gezondheidssamenvatting in handen te nemen.