* editoriaal
* verslag van de secretaris
* Bariatrische heelkunde en OSAS
* onze voeding algemeen -  vermageren  -  gezonde voeding
* getuigenis Dhr. H. Paelinck

Prof. Dr. Hubens
Dr. Van Mieghem

Dhr. H. Paelinck

Editoriaal
Toespraak voorzitter

Heren Professoren, Geachte leden, Beste aanwezigen,

Het is mij wederom een genoegen U te mogen verwelkomen op onze eerste ledenvergadering
van 2005.

Gezonde voeding is voor iedereen belangrijk en vermageren is voor ons, apnoepatienten, een natuurlijke hulp waardoor onze toestand zeker zal verbeteren en mogelijk zelfs oplossen.

Vermageren is, zoals door U zeker geweten, eenvoudiger gezegd dan gedaan.

Het leek ons daarom nuttig enkele experten uit te nodigen en wij zijn er van overtuigd dat hun
uiteenzetting meer inzicht zal geven in deze moeilijke problematiek.

En nu iets helemaal anders:

Als stichter van VAPA was ik genoodzaakt een moeilijke beslissing te nemen.

Wegens medische reden, en dit vooral in verband met mijn ogen, heb ik geen andere keuze
en bied ik mijn ontslag aan als voorzitter.

Ik neem deze beslissing in het belang van VAPA zodat anderen mijn taak kunnen voortzetten.

Graag bleef ik nog verbonden aan onze vereniging als raadslid zodat ik mij op een andere manier
kan blijven inzetten voor VAPA.

Ik dank alle aanwezigen en alle leden voor het gestelde vertrouwen in mijn persoon en wens mijn opvolger alle succes toe.

Ik dank U,

De voorzitter, Pycke Charles

De ondervoorzitter, Dhr Paelinck,
dankte Charles voor het geleverde werk en sprak een woord van steun uit naar de toekomst toe.
Het is evident dat hij, als raadslid,  een plaats krijgt in de raad van bestuur.

Een geschenk werd hem overhandigd en tevens werd Mevr.Pycke in de hulde betrokken.