VAPA-nieuws nr. 14

* Openingstoespraak voorzitter

*Cognitieve gedragstherapie”,
een nieuwe aanpak voor slapeloosheid

* Computermodel voor slaapapneu

* De voorzitter betreffende statuten en algemene informatie

* Persbericht ivm rijgeschiktheid

Viktor Hanssens,

Prof. Dr. Elke De Valck,
Psycholoog VUB en UA

door Ir.Jan De Backer

Inleiding door Prof. Verbraecken

Viktor Hanssens,

Openingstoespraak - ledenvergadering VAPA van 17 maart 2007
Welkomstwoord door de voorzitter

Beste Vrienden,

Ik ben verheugd terugkerende vrienden, alsook nieuwe leden te mogen verwelkomen op onze eerste samenkomst van ons 10e werkingsjaar. 10 jaar organisatie is toch een kleine mijlpaal en samen met het 25 jarig bestaan van het slaapcentrum van het UZA te Edegem willen wij deze data niet zomaar laten voorbijgaan. Alvorens hierover uit te wijden zullen wij uiteraard ons programma volgen. Wij hebben vandaag wederom twee zeer verschillende onderwerpen. Slapeloosheid, en dit in een zeer brede context gevat, is zeker een terrein dat verschillende leden zullen herkennen en daarom leek het ons nodig hierover een uiteenzetting te hebben en de mogelijke oplossingen te bekijken. Wij hebben over dit onderwerp Mevr. Elke De Valck, psychologe, verbonden aan de Vrije Universiteit van Brussel  die ons alles zal informeren onder de titel “ Cognitieve gedragstherapie: een nieuwe aanpak van slapeloosheid “

Wij vervolgen met een getuigenis van een apneupatiënt om daarna zoals gebruikelijk een overzicht te geven met een financieel verslag door onze penningmeester.

Na de pauze is onze spreker Ir. Jan De Backer. Ik ga hier nu niet over uitweiden daar het ook voor mij een onbekend terrein is en ik zal de inleiding later overlaten aan Prof. Verbraecken.

Ikzelf  bespreek  nadien  diverse algemeenheden doch met de statuutwijziging als een belangrijk item.

Laten wij nu starten met de uiteenzettingen en ik verleen het woord aan Mevr. Elke De Valck