Herfstbijeenkomst 2015

di 22 september 2015
Kinsbergen Auditorium, UZ Antwerpen

U bent van harte welkom op onze herfstbijeenkomst 2015:
zaterdag 10 oktober 2015 om 14u
Auditorium Kinsbergen, UZAntwerpen, route 12

We hebben het over de tandheeldkundige aanpak van slaapapneu, studenten lichten hun studie toe over de vraag of een smartphone ons kan helpen bij apneu, en een ervaringsdeskundige vertelt ons over burnout en apneu. Ben je nog geen lid, kom af, je kan ter plaatse lid worden!

Agenda van de herfstbijeenkomst 2015

14u Inleiding : “Wat doet uw patiëntenvereniging ?”
Dirk Tuyaerts, voorzitter.

14u10 “De tandheelkundige aanpak van slaapapneu in België en Nederland.”
Drs. R.C.H.M. Vrijhof, tandarts.
Niet iedereen weet dat naast de longarts ook de tandarts een fundamentele rol kan spelen bij de diagnose en de behandeling van slaapapneu. De aanpak in België en Nederland is overigens niet identiek. Rob Vrijhof is als tandarts actief in beide landen : hij is dus ideaal geplaatst om een vergelijking te maken tussen de bestaande behandelingen.

14u40 Voorstelling van een onderzoeksproject : wat kan een smartphone doen bij slaapapneu ?
VAPA participeerde reeds in meerder onderzoeksprojecten als “gebruiker”. Vandaag krijgen wij een beschrijving van een lopend project van studenten Geneeskunde aan  Universiteit Antwerpen.

15u10 Pauze

15u30 Burnout en slaapapneu : het verhaal van een ervaringsdeskundige.
Freddy Withagels.
Tijdens vorige bijeenkomsten is meermaals aangetoond dat wij veel kunnen leren uit de ervaringen van anderen. Freddy Withagels brengt een aangrijpend verhaal “uit het leven gegrepen”.

16u20 Slotwoord van het bestuur.

16u30 Einde

Uitnodiging redactievergadering.

Voorafgaand aan de herfstbijeenkomst kan je kennis maken met de Vlaamse redactie van het ApneuMagazine die in de startblokken staat. Tijdens een broodjeslunch om 11u30 wisselen we ideeën uit waarover we zelf iets kunnen schrijven of waarover we speciliasten willen interviewen. Spreekt het je aan om zelf te schrijven of om artikels van anderen na te lezen? Stuur een mailtje naar redacti@ApneuVereniging.be. Er is geen voorkennis vereist, en we zijn allen experts (in onze apneu-ervaring)!

Ben je al ingeschreven op de website?

Als lid kan je een account aanvragen op onze website. Dat heeft zo zijn voordelen: je hebt toegang tot de pagina's voorbehouden aan leden (zoals de digitale versie van het ApneuMagazine), alleen ingeschreven leden kunnen reageren op artikels waar die mogelijkheid voorzien is, je kan je eigen contactgegevens beheren...
Let wel: als lid, als lidgeld betaald is, heb je geen automatische account, die moet je zelf aanmaken. De inschrijving is eenvoudig, maar lukt het niet, stuur gewoon een emailtje aan WebBeheer@ApneuVereniging.be.

Tot de 10de?
Dirk Tuyaerts, voorzitter.