Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 16 min 34 sec geleden

Kan ik met familie een vakantiehuisje huren en mag er gedanst worden op ons trouwfeest? Enkele vragen beantwoord

1 uur 5 min geleden

Het Overlegcomité heeft vrijdag het startschot gegeven voor stap twee van het zomerplan. Dat betekent weer heel wat versoepelingen voor de horeca, maar ook de afschaffing van het samenscholingsverbod en weer wat meer sociale contacten. Maar wat met trouwfeesten? Hoeveel mensen mag u uitnodigen om naar de Rode Duivels te kijken en hoe zal een cafébezoek er binnenkort uitzien?

Opperrechter Raisi op weg naar verkiezingsoverwinning in Iran

1 uur 44 min geleden

De zeer conservatieve opperrechter Ebrahim Raisi wordt zo goed als zeker de nieuwe president van Iran.

Nederlandse koning overtreedt coronaregels opnieuw: ‘Hij baalt er ook van’

2 uur 32 min geleden

De Nederlandse koning Willem-Alexander (54) krijgt opnieuw veel kritiek omdat hij de coronaregels niet heeft nageleefd. ‘De koning baalt er zelf ook ontzettend van’, reageert premier Mark Rutte.

Gezicht De Bruyne enkele maanden gevoelloos

2 uur 37 min geleden

Kevin De Bruyne heeft voorlopig geen gevoel meer aan de linkerkant van zijn gezicht, maar hoeft zich geen zorgen te maken.

Amerikaan verbetert 31 jaar oude wereldrecord kogelstoten

3 uur 4 min geleden

De Amerikaan Ryan Crouser heeft vrijdag het 31 jaar oude wereldrecord kogelstoten verbeterd.

Beelden tonen ravage nadat basisschool in opbouw deels instort in Antwerpen

3 uur 28 min geleden

Kort nadat een basisschool in opbouw deels instortte in de Antwerpse Jos Smolderenstraat, doken verschillende amateurbeelden op via sociale media. Zo valt onder meer te zien hoe het ingestorte gebouw omgeven wordt door een grote stofwolk.

Ongehoord | ‘Het is moeilijk om speelgoed te verkopen als Batman iemand beft’

3 uur 53 min geleden

Ook deze week passeerden er weer heel wat opmerkelijke uitspraken de revue. Een overzicht voor wie de hoogtepunten gemist heeft.

ICT-coördinatoren krijgen apart statuut

3 uur 54 min geleden

Na een jaar waarin de laptop en het internet belangrijker waren dan ooit, wil minister Weyts de ICT-­coördinatoren een eigen ­statuut geven.

Ooggetuigen na instorting basisschool in Antwerpen: ‘In pyjama eerste hulp toegediend’

4 uur 9 min geleden

In de Jos Smolderenstraat op het Nieuw Zuid in Antwerpen is vrijdagmiddag een basisschool in opbouw deels ingestort. Er is al minstens één dodelijk slachtoffer te betreuren. Lees hier de reacties van ooggetuigen.

Treffen Rode Duivels achtereenvolgens Duitsland, Italië en dan Frankrijk? Moeilijkste route naar de finale dreigt voor Belgen

4 uur 30 min geleden

De kwalificatie voor de tweede ronde is binnen voor de Rode Duivels. Tijd om vooruit te blikken, en dan zijn er twee routes naar de finale. Net als op het WK 2018 dreigen de Rode Duivels, bij groepswinst, aan de moeilijkste kant van de tabel te verzeilen. ‘We gaan niet rekenen’, aldus bondscoach Roberto Martinez.

Coronacijfers blijven dalen

4 uur 47 min geleden

De coronacijfers blijven de goede kant opgaan in ons land. Er worden dagelijks nog zo’n 600 besmettingen geregistreerd, dat is een daling van 44 procent. Dat blijkt uit het online dashboard van Sciensano zaterdagmorgen.

Onweer met intense neerslag en rukwinden op komst

5 uur 20 min geleden

Zaterdagmorgen is er veel bewolking in het westen en het centrum van België. In de namiddag komen er meer en meer zonnige perioden in het oosten en het centrum van het land.

Wordt Groenland het Saudi-Arabië van de elektrische auto?

6 uur 53 min geleden

Lithium, kobalt neodymium, … de energietransitie en de digitalisering van de economie voeden de honger naar nieuwe grondstoffen. In deze reeks onderzoekt De Standaard wat de petroleum wordt van de groene economie, wie er de controle over verwerft en in welke mate Europa zelfvoorzienend en dus onafhankelijk van rivaliserende machten kan worden.

Barbara, een belofte van veertig

8 uur 28 min geleden

Barbara Erauw merkt op haar veertigste dat ze in de wieg is gelegd voor topsport: haar 19-jarige zoon Thiemo daagt haar uit voor een tijdrit, en prompt rijdt ze een handvol eliterensters naar huis. En dat ondanks haar ‘liederlijke’ levensstijl en een superdrukke job. Ze besluit om nog één keer alles uit de kast te halen om te kijken hoe ver ze kan geraken in het wielrennen, op haar leeftijd. Gaandeweg ontdekt ze dat het gevecht tegen de tijd niet half zo zwaar is als het gevecht tegen zichzelf.

Barbara, een belofte van veertig

8 uur 53 min geleden

Engeland en Schotland zorgen voor boeiende pot voetbal maar vergeten te scoren

vr, 18/06/2021 - 22:55

Engeland mag zich de komende dagen voorbereiden op een stevige portie kritiek. The Three Lions geraakten vrijdagavond niet voorbij een stug Schotland. De twee oudste voetballanden ter wereld zorgden voor een onderhoudende pot voetbal, maar vergaten waar het echt om draait: scoren.

Verrassing van formaat: wereldkampioen Ganna wordt geen Italiaans kampioen tijdrijden

vr, 18/06/2021 - 21:40

Matteo Sobrero heeft zich vrijdag tot Italiaans kampioen in het tijdrijden gekroond. Wereldkampioen en titelverdediger Filippo Ganna moest tevreden zijn met de vierde plaats.

‘Niet de zomer van de vrijheid, wel de zomer naar de vrijheid’

vr, 18/06/2021 - 21:19

Het wordt een mooie maar nog geen zorgeloze zomer. Terwijl de liberalen op 16 juli al willen spreken over totale vrijheid, wijst Frank Vandenbroucke (Vooruit) nog naar de heilige ‘70 procent’.

Wie heeft wat nodig om door te stoten naar de knock-outfase van het EK?

vr, 18/06/2021 - 21:14

De tweede en derde speeldag van Euro 2020 zorgen altijd voor de eerste rekenwerkjes bij alle landen. Wie heeft wat nodig om in de volgende ronde te geraken? En wie kan dan tegen elkaar uitkomen? Een overzicht.

Nederland laat mondmaskerplicht vallen op 26 juni

vr, 18/06/2021 - 20:08

Onverwachts kondigde ontslagnemend premier Rutte aan dat de mondmaskerplicht grotendeels vervalt in Nederland. Waar het houden van 1,5 meter afstand niet mogelijk is - zoals het middelbaar onderwijs, luchthavens, stations, en in treinen en vliegtuigen - blijft ze van kracht.