Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 22 min 35 sec geleden

Speedpedelec dan toch niet (altijd) welkom op jaagpad

34 min 7 sec geleden

De tweeduizend kilometer aan jaagpaden langs kanalen in Vlaanderen worden dan toch niet volledig opengesteld voor speedpedelecs, de snelle elektrische fietsen die tot 45 km per uur halen.

Alice Maria Arzuffi snelt naar zege op loodzwaar parcours in Superprestige Boom

1 uur 52 sec geleden

Alice Maria Arzuffi heeft de Superprestige-manche in Boom gewonnen. De Italiaanse won voor haar landgenote en wereldkampioene Sanne Cant, die de nieuwe leider wordt in het regelmatigheidscriterium.

Slachthuismedewerker komt om op het werk

1 uur 3 min geleden

Robert Renier (58) werkte al jaren in het slachthuis van Charleroi als onderhoudsmanager. Hij stierf na een arbeidsongeval, nadat zijn hoofd in één van de machines vast kwam te zitten.

Astronaute spelt Trump de les na uitschuiver

1 uur 42 min geleden
Donald Trump heeft vrijdag een lesje in ruimtevaartgeschiedenis gekregen. Toen hij twee vrouwelijke astronauten, die samen een ruimtewandeling uitvoerden, feliciteerde met het feit dat ze de eerste vrouwen waren die een ruimtewandeling deden, kreeg hij een kordaat antwoord. Bekijk het in de video hierboven.

Vader van mysterieus gezin ‘emigreerde’ in 2009

2 uur 21 min geleden

De vader van het gezin dat afgelopen week werd gevonden in een boerderij in het Drentse Ruinerwold, schreef zich in 2009 uit bij de gemeentelijke administratie. Hij meldde dat hij was geëmigreerd. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie.

Studio Brussel scoort laagste luistercijfers in tien jaar tijd

3 uur 12 min geleden

Studio Brussel gaat met een kater het weekend in. In de nieuwste luistercijfers van het CIM komt de zender uit op 9,2 procent, de laagste score sinds 2009.

Metro stopt maar net op tijd voor vrouw op sporen

3 uur 19 min geleden
In een metrostation in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires is een drama maar net vermeden. Een vrouw werd per ongeluk op de sporen geduwd door een man die flauwviel. Omstaanders grepen direct in en konden een aankomende metro tot stilstand brengen. Bekijk het incident in de video hierboven.

Staatsveiligheid waarschuwde voor spionage, maar gouverneur, burgemeesters en korpschefs ‘gingen te graag naar China’

3 uur 22 min geleden

Hoewel de Staatsveiligheid waarschuwde voor spionagegevaar, is gouverneur Decaluwé van West-Vlaanderen toch naar China gegaan voor een studiereis.

Opnieuw problemen met schermen in treinstations

3 uur 37 min geleden

Zaterdagmorgen waren er tussen 5.45 uur en 7.30 uur opnieuw problemen met de informatieborden in treinstations, werd vernomen bij Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.

Lady Gaga maakt stevige val van podium

4 uur 20 min geleden
Popster Lady Gaga ging donderdag wel heel enthousiast om met een fan op het podium. Ze gaf hem zo'n intense knuffel dat ze allebei van het podium vielen. Bekijk de val in de video hierboven.

Fernando Alonso: "Terugkeer naar de F1 wordt moeilijker en moeilijker"

4 uur 57 min geleden
Het ziet er naar uit dat we Fernando Alonso niet op de startgrid van de Formule 1 moeten verwachten in 2020. Zelf omschrijft hij het als “niet onmogelijk maar het wordt wel moeilijker en moeilijker.”

LIVE. Stemt Lagerhuis in met Brexitdeal Johnson?

5 uur 9 min geleden
Het Britse Lagerhuis debatteert zaterdag over de Brexitdeal van premier Boris Johnson. Het is de eerste keer sinds de Falklandoorlog in 1982 dat het Lagerhuis in het weekend samenkomt. Volg de debatten hier live.

Minstens dertien doden bij dambreuk in Rusland

6 uur 11 min geleden

Minstens dertien mensen zijn omgekomen bij een dambreuk in de Siberische regio Krasnojarsk in Rusland. Dat heeft het Russische ministerie van Noodsituaties zaterdag bekendgemaakt.

Primeur: eerste volledig vrouwelijke ruimtewandeling

6 uur 31 min geleden

De Amerikaanse astronauten Christina Koch en Jessica Meir hebben vrijdag samen het Internationaal Ruimtestation (ISS) verlaten om een reparatie uit te voeren, en hebben daarmee de eerste exclusief vrouwelijke ruimtewandeling gemaakt.

Helm op, naar een volgende klus

6 uur 34 min geleden
Danny moet de stap weer gaan maken naar regulier werk. Al ziet hij dat zelf niet zo zitten.

Ierse schrijver even in de waan dat hij Nobel won

6 uur 34 min geleden
De Ierse schrijver John ­Banville (73) was vorige week het slachtoffer van een wel erg wrede grap. Kort voordat de twee laureaten van de Nobelprijs bekend zouden worden gemaakt, kreeg hij een telefoontje, zogenaamd van Mats Malm, de permanent secretaris van de Zweedse Academie. Die meldde dat Banville de prijs zou krijgen en zich moest voorbereiden op het nieuws. Hij trapte erin. Het is niet ongewoon dat de laureaten vooraf nog snel worden gecontacteerd om hen voor te bereiden op het nieuws.

Afkoop studiejaren kampt met lange wachttijden

7 uur 7 min geleden

Er is een lange wachttijd voor wie studiejaren wil afkopen om een hoger pensioen te krijgen. Het kan maanden, of zelfs meer dan een jaar duren.

Het blijft niet droog dit weekend

7 uur 51 min geleden

Zaterdag kan het flink regenen, maar aan het einde van de dag komen er opklaringen. Zondag wordt zwaarbewolkt, maar droger.

Noodtoestand uitgeroepen in Chili na protesten in metro

8 uur 28 sec geleden

De Chileense president Sebastian Pinera heeft vrijdagavond de noodtoestand uitgeroepen nadat in hoofdstad Santiago verschillende metrostations in brand zijn gestoken bij protesten tegen tariefverhogingen.

Noord-Ierland na de Brexit: sluit een deal en ga verder

8 uur 17 min geleden
Noord-Ierland is klaar voor een leven na de Brexit. Veel unionisten zijn kwaad, maar massaal protest over de deal lijkt weinig waarschijnlijk.