Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 46 min 16 sec geleden

Zwak Antwerp kan niet winnen van Sint-Truiden

1 uur 2 min geleden

Antwerp heeft voor het eerst dit jaar puntenverlies geleden. Tegen een bij momenten goed voetballend Sint-Truiden kwam de Great Old veel te plat voor de dag. Het werd uiteindelijk 1-1 op de Bosuil. Een knappe goal van Michel-Ange Balikwisha leverde zo niet meer dan een punt op. In de stand klimt Antwerp (voorlopig?) naast Club Brugge op de tweede plaats, op negen punten van leider Union. Sint-Truiden blijft elfde.

Ik zie dat iemand wordt lastiggevallen, wat kan ik doen?

1 uur 41 min geleden

Het regende de laatste dagen getuigenissen van vrouwen die werden lastiggevallen op het openbaar vervoer. Hoe reageer je als omstaander? ‘Je kan altijd iets doen.’

Neil Young wil Spotify doen kiezen: ‘Joe Rogan of ik’

1 uur 55 min geleden

Neil Young wil zijn muziek weghalen van de Zweedse streamingdienst als reactie op de vaccindesinformatie van podcaster Joe Rogan.

Vandenbroucke wil luchtkwaliteit in horeca betonneren in de wet

2 uur 33 min geleden

Minister Frank Vandenbroucke timmert aan een wet die horeca en zalen toelaat om hun ventilatiegraad te afficheren, ook na de pandemie.

Nederland kondigt versoepelingen aan: ‘We nemen een groot risico’

2 uur 36 min geleden

Een torenhoog aantal besmettingen, zei de Nederlandse minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers. Toch kondigt Nederland een reeks versoepelingen aan. ‘We zoeken de grenzen van het mogelijke op’, zei premier Mark Rutte daarover.

Bouba Kalala klaagt discriminatie op huurmarkt aan: ‘Ik had niet verwacht dat mijn naam een probleem zou zijn’

3 uur 37 min geleden

‘Ik ga mijn zoektocht naar een appartement in Antwerpen niet voortzetten onder een Vlaams klinkende naam, want ik ben niet het probleem’, zegt Bouba Kalala.

Europese beurzen boeken herstel, maar vragen blijven

4 uur 23 min geleden

De Europese beurzen boeken vandaag herstel, net zoals de Brusselse sterindex Bel20, maar de rit is hobbelig.

Jan Jambon voelt zich niet aangesproken door Wintermanifest

4 uur 24 min geleden

Vlaams minister-president Jan Jambon las ‘aandachtig’ het Wintermanifest; maar voelt zich niet aangesproken. Hij belooft een evaluatie van het gevoerde coronabeleid een roept het Vlaams Parlement op om te debatteren over de verplichte vaccinatie en het CST.

Intern onderzoek naar hardhandige arrestatie tijdens coronabetoging

4 uur 57 min geleden

De Brusselse politie heeft een intern onderzoek geopend naar de arrestatie van een 28-jarige man in de marge van de coronabetoging afgelopen zondag. Dat bevestigt de Brusselse politie.

Hoe krijgt Club Brugge zijn verdediging op orde?

4 uur 59 min geleden

Geen club in de top vijf incasseerde meer tegengoals dan Club Brugge: 30 na 23 speeldagen. Wat moet er gebeuren? Wij vroegen het aan twee ex-spelers/trainer van Club.

Christian Eriksen traint mee met Jong Ajax: ‘Ik wil top zijn als ik een nieuwe club vind’

5 uur 20 min geleden

Christian Eriksen traint deze week mee met Jong Ajax. De Deense international houdt zijn conditie op peil tot hij een andere club heeft gevonden. Brentford, promovendus in de Premier League toont interesse. Hij zou daar naar verluidt al medische testen hebben ondergaan.

Veel fijn stof in de lucht: ‘Stook geen hout’

5 uur 24 min geleden

Vanwege de slechte luchtkwaliteit roept de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM)

de bevolking op om geen hout te stoken.

Rode Duivels oefenen op 26 maart in Dublin tegen Ierland

5 uur 25 min geleden

Op 26 maart spelen de Rode Duivels hun eerste wedstrijd van 2022 in en tegen Ierland, dat bevestigde de Belgische voetbalbond dinsdag. Voor de Duivels is het de eerste van twee oefenwedstrijden die ze eind maart spelen ter vervanging van de geannuleerde stage in Qatar.

Pfizer en BioNTech starten klinische studie naar omikronvaccin

5 uur 33 min geleden

De farmabedrijven Pfizer en BioNTech hebben een eerste klinische studie opgestart naar een vaccin dat toegespitst is op de omikronvariant van het coronavirus. De veiligheid, verdraagbaarheid en werkzaamheid van het kandidaat-vaccin zullen worden onderzocht, melden beide bedrijven dinsdag.

Chileense president springt in de bres voor Taylor Swift

5 uur 50 min geleden

De Britse muzikant Damon Albarn heeft zich niet populair gemaakt bij Taylor Swift. In een interview beweerde de frontman van Blur en Gorillaz dat de zangeres haar nummers niet zelf schrijft. Swift verdedigde zich op Twitter, waar zelfs de Chileense president haar te hulp schoot.

Op de rand van een vulkaan: beelden geven inkijk kraters La Palma

5 uur 52 min geleden

Een maand nadat de vulkaan Cumbre Vieja is gestopt met uitbarsten, trokken enkele vulkanologen richting de kraters van het gevaarte op het Canarische eiland La Palma. Ze deden onderzoek naar de gassen, die nog steeds vrijkomen, en de temperaturen van de vulkaan. Indrukwekkende dronebeelden tonen de omvang van de enorme kraters waar in 2021 wekenlang lava uit werd gespuwd.

‘Wij zijn kanonnenvoer’

7 uur 55 min geleden

De inwoners van Kiev proberen hun angst voor een Russische invasie onder controle te houden door rugzakken met noodspullen te pakken, cynische grappen te maken en te leven alsof er niets aan de hand is.

Eén besmetting in huis? Dan maar liever meteen het hele gezin

7 uur 55 min geleden

Je moet goed gek zijn om je Pieter Loridon-gewijs opzettelijk te laten besmetten met het coronavirus, maar wat als het virus toch al in huis zit? ‘Het leek een kwestie van tijd, dus besloot ik dat we het beter nu konden krijgen.’

Adil El Arbi en Bilall Fallah introduceren het eerste transpersonage van DC in Batgirl

8 uur 21 min geleden

Ivory Aquino is gecast in Batgirl, de superheldenfilm die Adil El Arbi en Bilall Fallah voor HBO draaien. Ze speelt het eerste transpersonage in een DC-film.

Persoonlijke dagvaarding in zaak terugdraaiende tellers tegen Tommelein en Peeters ingetrokken

8 uur 51 min geleden

De persoonlijke dagvaarding tegen voormalig Vlaams minister Bart Tommelein (Open VLD) en huidig minister Lydia Peeters (Open VLD) voor uitspraken in het dossier van de zonnepanelen en de terugdraaiende teller is ingetrokken.