Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 7 min 39 sec geleden

Timmy Simons wordt de nieuwe hoofdcoach van Westerlo

43 min 31 sec geleden

Westerlo heeft Timmy Simons aangesteld als nieuwe hoofdcoach. De 47-jarige Vlaams-Brabander maakt de overstap van promovendus FCV Dender en ondertekende in ‘t Kuipje een contract voor twee seizoenen.

Bassist en medeoprichter van Train overleden in Brussel

1 uur 20 min geleden

Charlie Colin, de bassist en medeoprichter van de Amerikaanse band Train, kwam dodelijk ten val in de douche. De muzikant verbleef in Brussel om er muziek te onderwijzen. Hij werd 58 jaar.

Taiwan mobiliseert leger nadat China is gestart met “zware straf”

3 uur 37 min geleden

Taiwan heeft het leger in staat van paraatheid gebracht, nadat China woensdagavond laat militaire manoeuvres is gestart in de buurt van het eiland. Die zijn een waarschuwing na de inauguratie van de nieuwe Taiwanese president Lai Ching-te op het eiland.

Gentse professor Veronique Van Speybroeck bekroond met Francqui-Prijs

3 uur 58 min geleden

Professor Veronique Van Speybroeck (UGent) wint de Francqui-Prijs, de belangrijkste Belgische wetenschapsprijs. De jury looft het belang van haar onderzoek voor een groene toekomst. “Ze zet de deur open naar een duurzame industrie.”

Axel Witsel in beeld bij Rode Duivels voor EK

4 uur 21 min geleden

Is het verhaal van Axel Witsel bij de Rode Duivels dan toch nog niet ten einde? De 35-jarige tot verdediger omgevormde middenvelder staat op de lijst van bondscoach Domenico Tedesco om eventueel mee te reizen naar het EK dat op 14 juni in Duitsland begint.

Ziekenhuizen kampen met chronisch tekort aan psychiaters - Ook Nikki Haley stemt in november op Trump

6 uur 21 min geleden

Met dit overzicht bent u snel mee met de belangrijkste gebeurtenissen van vandaag.

Ook Nikki Haley stemt in november op Trump

6 uur 38 min geleden

Nikki Haley stemt bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen op haar voormalige rivaal Donald Trump. Dat heeft de oud-gouverneur van South Carolina woensdag laten weten tijdens een evenement in Washington.

“Bij zo’n zware turbulentie kan je als piloot alleen maar maken dat je snel weg bent”

8 uur 34 min geleden

Eén dode en tientallen zwaargewonden. De tol van de extreme turbulentie die een vlucht naar Singapore heeft getroffen, is uitzonderlijk hoog. Maar ongelukken komen toch wel af en toe voor. Had de piloot dit moeten voorzien?

Migranten van buiten de EU op de arbeidsmarkt: België slechtste van de klas, toch bankje vooruit

8 uur 34 min geleden

Migranten van buiten de EU blijven het in ons land moeilijk hebben om werk te vinden, maar er is verbetering merkbaar.

Omstreden West-Vlaams luxevastgoed houdt Tenerife in de ban: “Wie hier een villa koopt, moet niet rekenen op een gemakkelijk leven”

8 uur 34 min geleden

Enkele West-Vlaamse families beheersen het luxevastgoed in de baai van Adeje op Tenerife. Het project Cuna del Alma duwt tegen de grenzen van het aanvaardbare en is bij de lokale bevolking uitgegroeid tot het symbool van de excessen van het massatoerisme.

“Gevoel van koopkrachtverlies? Dat is psychologie. Dalende inflatie betekent niet dalende prijzen”

8 uur 34 min geleden

Hoe goed heeft de federale regering de koopkracht beschermd? Gentse economen berekenden dat de koopkracht van de laagste inkomensgroepen in april ‘24 was gedaald tegenover het begin van de regeerperiode. Collega André Decoster (KU Leuven) plaatst daar enkele kanttekeningen bij.

“We hebben de naïeve droom om het duurzame Unilever te worden”

8 uur 34 min geleden

Planet B, het Gentse bedrijf achter de gezonde verzorgingsproducten van Wondr, zoekt kapitaal om meer winkels te openen. “We proberen zo duurzaam mogelijk te zijn, zonder in te boeten op kwaliteit.”

Animatiestudio Pixar ontslaat 14 procent van zijn personeel

8 uur 34 min geleden

Na enkele moeilijke jaren op financieel gebied, wijst Pixar 175 werknemers de deur. In de toekomst zou de animatiestudio zich alleen nog op films focussen.

Ziekenhuizen kampen met chronisch tekort aan psychiaters

8 uur 34 min geleden

De psychiatrische afdelingen in ziekenhuizen vinden amper nog psychiaters. In een ziekenhuis in Namen is het zo erg dat de afdeling al een maand is gesloten. “We sturen patiënten eerder naar huis dan gepland.”

Trainen om Belgen uit buitenland terug te halen: “Crisissen kunnen snel ontsporen, dan moeten we klaarstaan”

8 uur 34 min geleden

Met een groots opgezette trainingsmissie, waarbij 1.250 militairen en 900 studenten en reservisten betrokken zijn, houdt het Belgische leger deze week een “generale repetitie” voor de evacuatie van Belgen uit oorlogsgebied.

Alleen in Tadzjikistan eten tieners meer groenten

8 uur 34 min geleden

Vlaamse tieners behoren tot de absolute wereldtop wat het eten van groenten betreft, blijkt uit een nieuw rapport van de WHO. Dat tegelijk ook alarm slaat: bijna de helft van de 15-jarige meisjes in Vlaanderen vindt zichzelf te dik.

Pas bekroond als onderneemster, nu voor de rechter gedaagd

8 uur 34 min geleden

Donderdag start in Hasselt een rechtszaak omdat Het Poetsbureau zijn huishoudhulpen te weinig zou betalen. Pas vorige week werd oprichtster Elly Huysmans bekroond als “onderneemster van het jaar”.

Hier vloekt men niet

8 uur 34 min geleden

Jef Van den Bossche werkt onder meer als vastgoedfotograaf en bevindt zich daarom bijna dagelijks in gedateerde woonkamers, badkamers en slaapkamers. In huizen die klaar zijn voor de sloop of op zijn minst een grondige renovatie verdienen. Sommige kamers katapulteren je regelrecht naar de jaren 50, 60 of 70.

Drinkwaterwinning droogt onze natuur verder uit: “Dit is niet vol te houden”

8 uur 34 min geleden

De helft van wat uit de kraan komt, is grondwater. Om zuiver water te vinden trokken de drinkwaterbedrijven naar de natuur, maar die lijdt onder verdroging.

Ook wie slank is, krijgt te maken met bodyshaming: “Ja, ik eet genoeg, dit is gewoon hoe mijn lichaam eruitziet”

8 uur 34 min geleden

“Eet maar een boterhammetje meer, je ziet er wat magertjes uit.” “Stekkeboontje”, “stokstaartje”. Wie van nature een mager figuur heeft, bokst zowel in het echte leven als op sociale media op tegen skinnyshaming. “Ik word door mijn uiterlijk vaak aanzien als fragiel of zwak, terwijl ik mij helemaal niet zo voel.”