Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 45 min 4 sec geleden

Overzicht: de juridische soap tussen Delphine en de koning

1 uur 3 min geleden

Nu koning Albert II eindelijk heeft toegegeven dat beeldend kunstenares Delphine Boël wel degelijk zijn biologische dochter is, komt er een einde aan een jarenlange juridische soap. Een overzicht.

Waarom zij absoluut wou erkend worden en hij het haar niet gunde

1 uur 42 min geleden
Vele jaren en vele rechtszaken lang vecht Delphine Boël al om erkenning. Al die jaren en rechtszaken lang gaf koning Albert niet toe. Vanwaar die halsstarrigheid?

Een vaderschapstest, zo werkt dat

1 uur 47 min geleden

Koning Albert II erkent na een DNA-test dat hij de biologische vader van Delphine Boël is. Hoe werkt zo’n vaderschapstest?

Wat zijn de gevolgen nu Delphine Boël erkend is als kind van koning Albert?

1 uur 57 min geleden

Delphine Boël heeft recht op een erfenis en kan volgens sommigen, het is voer voor debat, ook prinses worden. Zelf zei ze eerder dat de titel haar niet interesseert.

De stormachtige relatie tussen de koning en zijn dochter

2 uur 12 min geleden
Koning Albert II geeft toe dat Delphine Boël zijn biologische dochter is. Een opvallende wending in een lang verhaal dat begon toen Albert 'papillon' werd genoemd door Delphines moeder.

Overleefster van Auschwitz (90) keert voor het eerst terug

2 uur 15 min geleden
De Israelische Jona Laks (90), keert na 75 jaar voor het eerst terug naar Auschwitz. Samen met haar kleindochter Lee vloog ze over om te herdenken dat het wereldberoemde concentratiekamp 75 jaar geleden bevrijd werd door de Russen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben er in Auschwitz 1,3 miljoen mensen vastgezeten, ruim 1,1 miljoen daarvan zijn in het kamp gestorven. Bekijk de video hierboven.

Koning Albert II geeft toe dat Delphine Boël zijn dochter is

2 uur 37 min geleden
Koning Albert II geeft toe dat Delphine Boël zijn biologische dochter is, nadat hij de uitslag van de DNA-test heeft vernomen. Dat werd maandag bekendgemaakt via een officiële mededeling. De koning zal ook niet langer juridisch betwisten dat hij de wettelijke vader is.

Vanavond op tv: Evi Hanssen verdiept zich in sextortion

2 uur 49 min geleden

Actualiteitsprogramma’s ‘Terzake’ en ‘De afspraak’ houden de studio’s vandaag gesloten door de VRT-staking, maar ook wie niet wil afstemmen op een herhaling kan vanavond met een gerust hart zijn televisie aanzetten.

Taliban zeggen achter crash Amerikaans vliegtuig in Afghanistan te zitten

2 uur 54 min geleden

De Taliban hebben de verantwoordelijkheid opgeëist voor de crash van een Amerikaans militair toestel, maandag in Afghanistan. Alle inzittenden zouden volgens de radicaal-islamistische beweging zijn omgekomen.

Paniek om een fietsbel in Rotterdam

3 uur 32 min geleden

In het centrum van Rotterdam zag een voorbijganger vanmiddag een handgranaat liggen aan de kant van de weg. De politie rukte meteen uit en vond… een fietsbel.

Honderd extra opvangplaatsen voor migranten in Brussel

3 uur 44 min geleden

Het opvangcentrum voor migranten in het Brusselse Haren, Porte d’Ulysse, wordt uitgebreid met honderd extra opvangplaatsen. Daardoor zal het in de toekomst 450 mensen een slaapplaats kunnen bieden.

Staking bij Carrefour-depot in Nijvel na arbeidsongeval

4 uur 23 min geleden

Bij Logistics Nivelles, het depot van Carrefour België in Nijvel, is maandagmiddag bij een deel van het personeel een spontane staking uitgebroken na het zevende arbeidsongeval in twee weken tijd. Dat werd vernomen bij de christelijke vakbond CNE.

Relletje rond uitnodiging voor Vlaams Belang bij herdenking Holocaust in Brussel

4 uur 32 min geleden

Een herdenkingsplechtigheid in Brussel ter ere van de slachtoffers van de Holocaust, waarvoor het Brussels Parlement was uitgenodigd, is maandag uitgedraaid op een relletje rond de uitnodiging die ook Vlaams Belang daarvoor had ontvangen. Alle partijen - op N-VA na - hadden gevraagd de uitnodiging voor Vlaams Belang in te trekken. Vlaams Belangfractieleider Dominiek Lootens-Stael spreekt van ‘een absolute schande’.

Dichte mist mogelijke oorzaak helikoptercrash Kobe Bryant

4 uur 43 min geleden

Slechte weersomstandigheden zouden een belangrijke rol gespeeld hebben bij de helikoptercrash in het Californische Calabasas waarbij basketter Kobe Bryant, zijn 13-jarige dochter en zeven anderen zondag om het leven kwamen.

Ruben Bemelmans wint eerste toernooi in drie jaar

5 uur 25 min geleden

Ruben Bemelmans (ATP 260) heeft zondag het ITF-indoortoernooi in het Duitse Nussloch (tapijt/25.000 dollar) op zijn naam geschreven.

Moreno De Pauw staat in zijn allerlaatste zesdaagse derde na dag vier

5 uur 38 min geleden

Moreno De Pauw en zijn Nederlandse ploegmakker Wim Stroetinga staan na vier dagen op de Zesdaagse van Berlijn derde in de tussenstand. De Pauw breit in Berlijn nog een kort verlengstuk aan zijn actieve wielercarrière. De 28-jarige Waaslander komt nog in actie in de Duitse hoofdstad, terwijl aanvankelijk was voorzien dat hij er na de Zesdaagse van Bremen (9-14 januari) een punt zou achter zetten. De Fransman Morgan Kneisky en de Duitser Theo Reinhardt staan aan kop.

Vriend Tine Nys: ‘Overdosis heroïne lag klaar’

5 uur 48 min geleden

Tine Nys was van plan om zichzelf een overdosis drugs toe te dienen, als de euthanasie niet kon doorgaan. Dat zei een goede vriend van haar op het assisenproces in Gent. ‘Ze wilde gewoon dat het stopte.’

Musk clasht met Duitse klimaatactivisten

5 uur 58 min geleden

De nieuwe Europese gigafabriek van Tesla nabij Berlijn ligt steeds meer onder vuur. ‘Zo groen is die investering niet’, luidt de kritiek van Duitse klimaatactivisten. Maar Musk laat zich niet intimideren.

Hoe het coronavirus ook een communautair probleem kan worden

5 uur 58 min geleden
Het coronavirus spreidt zich steeds sneller uit. Sinds afgelopen weekend zijn er ook in Europa mensen besmet met het virus. Hoe moet ons land zich het best wapenen tegen een epidemie? Kamagurka weet het in de video hierboven.

Olympisch kwalificatietoernooi basket in China verplaatst naar Belgrado door dreiging coronavirus

5 uur 59 min geleden

Een van de vier olympische kwalificatietoernooien in het vrouwenbasket zal omwille van het coronavirus niet zoals gepland doorgaan in het Chinese Foshan. Het toernooi, dat plaatsvindt van 6 tot 9 februari, wordt verplaatst naar de Servische hoofdstad Belgrado. Dat heeft de Internationale Basketbalfederatie (FIBA) maandag aangekondigd.