Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 6 min 8 sec geleden

Rock Werchter | Måneskin heeft alweer een festival gewonnen

57 min 14 sec geleden

Dertig jaar geleden waagde Rock Werchter een gok door van Metallica de eerste metalheadliner van een rockfestival te maken. Met Eurovisiesongfestival-winnaar Måneskin doorbrak het festival een nieuwe barrière.

Wout van Aert neemt geel over van Yves Lampaert

1 uur 33 min geleden

Wout van Aert is de nieuwe drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk. Van Aert werd tweede in de eerste rit in lijn en kreeg daarvoor zes seconden bonificatie.

Kersvers Belgisch kampioene Kim de Baat loopt meerdere breuken op na val op hoogtestage

1 uur 45 min geleden

Kim de Baat heeft haar eerste week als Belgisch kampioene wielrennen in mineur afgesloten. De 31-jarige Oudenaardse is tijdens een hoogtestage in La Plagne met haar team Plantur-Pura zwaar ten val gekomen. De Baat brak daarbij haar sleutelbeen en meerdere ribben, zo maakte de ploeg zaterdag bekend.

15 vluchten geannuleerd en 175 vertraagd door staking bij Ryanair in Spanje

2 uur 44 min geleden

Door de staking bij de Ierse lagekostenluchtvaartmaatschappij Ryanair zijn er in Spanje zaterdag 15 vluchten geannuleerd en 175 vluchten liepen vertraging op. Dat melden Spaanse media.

Valverde in ziekenhuis na aanrijding op training

3 uur 7 min geleden

De Spaanse wielrenner Alejandro Valverde is tijdens een training aangereden door een automobilist. Ook twee andere fietsers, die op pad waren met de Movistar-kopman, werden aangereden. De automobilist reed na het ongeluk door.

Chauffeur van truck met dode migranten in Texas wist niet van kapotte airco

3 uur 23 min geleden

De vermoedelijke chauffeur van een vrachtwagen in Texas waarin maandag tientallen dode migranten werden aangetroffen, wist niet dat de airconditioning in de laadruimte waar de migranten zich ophielden kapot was. Een helper van de man heeft dat gezegd tegen een informant van de Amerikaanse immigratiedienst ICE en de lokale politie.

Vijf metissenkinderen in beroep tegen vrijspraak Belgische staat

3 uur 58 min geleden

Vijf ‘metissenvrouwen’ - allemaal kinderen van Congolese moeders en Belgische vaders - gaan in beroep tegen een uitspraak van de burgerlijke rechtbank van Brussel dat de Belgische staat niet schuldig is aan misdaden tegen de menselijkheid.

Rock Werchter | Metallica: roepen, lawaai maken en liefde prediken

4 uur 2 min geleden

De wei van Rock Werchter had al veel tegenvallers moeten trotseren - de coronagerelateerde afzegging van Greta Van Fleet, een drieste wolkbreuk, de passage van The Kid Laroi - maar van één groot onheil bleef ze wel gespaard: Metallica moest niet passen.

Oekraïne: ‘Rusland gooit fosforbommen op Slangeneiland’

4 uur 38 min geleden

Oekraïense autoriteiten beschuldigen Rusland van het gebruik van fosforbommen op Slangeneiland. Kiev deelde beelden op hun sociale media die dat volgens hen bewijzen. Nochtans hadden de Russische troepen gisteren aangekondigd dat ze zich van het eiland zouden terugtrekken. Fosforbommen veroorzaken extreem veel brand. Er is niet enkel een ontploffing, maar ook een vuurbal die voor meer brand en vernieling zorgt.

Wilders clasht met Rutte: ‘Verdraai mijn woorden niet!’

5 uur 9 min geleden

Tijdens het debat over de boerenprotesten in de Tweede Kamer in Nederland ging het er hevig aan toe tussen minister-president Rutte en Geert Wilders (PVV). Wilders verweet Rutte zijn woorden en die van Rutte zelf te verdraaien.

Kernkabinet afgelopen zonder akkoord over hervorming

5 uur 12 min geleden

Het kernkabinet over de pensioenhervorming is afgelopen. De federale topministers zijn door alle voorstellen gegaan en hebben die ‘technisch verfijnd’, klinkt het in de omgeving van premier Alexander De Croo. Een akkoord zat er nog niet in. Wellicht wordt maandagavond verder vergaderd.

Passagier filmt hoe cruiseschip ijsberg raakt in Alaska: ‘Dit is Titanic 2.0’

5 uur 33 min geleden

Enkele passagiers van het cruiseschip Norwegian Sun konden hun ogen niet geloven toen hun schip tegen een kleine ijsberg aan voer. Enkele passagiers waren ervan overtuigd dat ze op een tweede Titanic verzeild waren geraakt. Bekijk de botsing met de ijsberg in bovenstaande video.

Het festivaldutje, op een bedje van bier en gelukzaligheid

6 uur 36 min geleden

De zon boven Rock Werchter ontrolt een warm dekentje waaronder bezoekers zich overgeven aan een festivaldutje. Op een bedje van bier en gelukzaligheid, door de zwaarste bassen heen. Even peilen naar het middaghumeur.

Aardverschuiving slokt dorp in Peru op

7 uur 26 sec geleden

Een aardverschuiving in Chavin de Huantar in Peru heeft haast een volledig dorp opgeslokt. Op beelden is te zien hoe het dorp verdwijnt in een wolk van stof. Zeker 200 woningen raakten beschadigd. Bekijk de beelden in bovenstaande video.

Vond u de 10 vruchten?

7 uur 17 min geleden

De Standaard Magazine neemt een zomerpauze tot 3 september, maar veel lezers hebben de tien vruchten in de zoekprent van Mat nog niet gevonden, en twee maanden wachten op een ontknoping zou wel erg lang zijn. Hier volgen de oplossingen. Fijne vakantie!

Noorse kustwacht bevrijdt walvis die in touwen verstrikt raakte

7 uur 58 min geleden

De Noorse kustwacht heeft een walvis kunnen bevrijden die verstrikt raakte in enkele touwen van een boei. Het dier werd gespot door een ferry terwijl het aan de oppervlakte van de Barentszzee dreef. Volledig uitgeput, bleef de walvis opmerkelijk rustig terwijl de kustwacht de touwen lossneed. Bekijk de bevrijding van de gigant in bovenstaande video.

Universiteit Maastricht maakt winst op teruggevonden losgeld

8 uur 3 min geleden

Een deel van het losgeld dat de Universiteit Maastricht in 2019 betaalde aan criminele hackers is teruggevonden. Dankzij een gelukkige timing zijn die betaalde cryptomunten meer waard geworden dan bij de betaling.

Democraten halen in eerste week na annulering Roe v. Wade 80 miljoen dollar binnen

8 uur 40 min geleden

De annulering van het federale recht op abortus in de Verenigde Staten mag dan wel een grote politieke nederlaag zijn voor de Democraten, de partij ziet wel een sterke toename van de financiële steun. In een week tijd hebben de Democraten en organisaties de partij steunen meer dan 80 miljoen dollar (ruim 76 miljoen euro) opgehaald, schrijft het Amerikaanse persagentschap Associated Press.

Neuhaus moet chocoladeproductie tijdelijk stilleggen door besmetting bij Callebaut

10 uur 5 min geleden

De Belgische chocolatier Neuhaus heeft zijn productie tijdelijk stilgelegd. Dat is het gevolg van de ontdekking van salmonella in een lot bij chocoladeproducent Barry Callebaut in Wieze.

Zonnig maar vrij zacht weekend

10 uur 50 min geleden

Zaterdag wordt een droge en zonnige dag, al kunnen in de namiddag enkele wolkenvelden komen opzetten. De temperatuur loopt op van 23 graden aan de kust tot 26 graden in de Kempen.