Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 45 min 42 sec geleden

Houdt de avondklok stand voor de rechter?

56 min 49 sec geleden

Slaagt de zoveelste aanval tegen een coronamaatregel? Tot nu kon de Raad van State altijd terugvallen op procedureregels om zich niet over de grond van de zaak uit te spreken. ‘Daardoor wordt de toegang tot de rechter illusoir’, zegt Jan De Groote die de jongste aanval lanceert.

Ian McKellen is ‘niet bereid te sterven’ voor coronafilms

1 uur 33 min geleden

De filmindustrie trekt zichzelf op gang met veiligheids­coördinatoren. De 81-jarige Ian McKellen past daar liever voor.

Nieuw seizoen ‘De mol’ is al (coronaveilig) ingeblikt

1 uur 38 min geleden

Na de ontmaskering van Alina in april kropen de makers van De mol weer ondergronds.

Rechtbank beslist volgende week maandag over Mega World

1 uur 45 min geleden

De ondernemingsrechtbank in Mechelen spreekt zich pas volgende week maandag uit over de aanvraag tot gerechtelijk akkoord voor Mega World.

Vicevoorzitter Duitse Bondsdag sterft bij tv-opname

1 uur 46 min geleden

Thomas Oppermann, de vicevoorzitter van de Duitse Bondsdag, is onverwachts overleden. De 66-jarige politicus stortte in tijdens filmopnamen met de openbare omroep ZDF.

Coens en De Crem betrapt: werklunch is overtreding coronaregels

2 uur 1 min geleden

CD&V-voorzitter Joachim Coens en zijn partijgenoot Pieter De Crem werden afgelopen week ‘betrapt’ toen ze in een hotel aan het lunchen waren. De twee overnachten niet in het hotel, waardoor het een overtreding van de huidige coronamaatregelen is.

Spanningen lopen op: Turkse president roept op om Franse producten te boycotten

2 uur 18 min geleden

President Recep Tayyip Erdogan heeft maandag de Turken opgeroepen om Franse producten te boycotten. Die oproep komt er na oplopende spanningen tussen Erdogan en Macron.

Jambon kondigt extra Vlaamse ministerraad aan die zich zal buigen over bijkomende coronamaatregelen

3 uur 45 min geleden

Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) gaat dan toch niet wachten tot het hele huis in brand staat voor hij het brandblusapparaat bovenhaalt. De Vlaamse regering organiseert dinsdagavond een extra ministerraad om te beslissen over eventuele bijkomende maatregelen. Tot grote tevredenheid van premier Alexander De Croo: ‘We mogen ons als land niet laten verdelen in de strijd tegen het virus.’

Niet iedereen mag haar AOC noemen: ‘Basisrespect’

3 uur 51 min geleden

Het Amerikaanse parlementslid Alexandria Ocasio-Cortez staat bij het brede publiek bekend onder haar initialen, maar ze heeft liever niet dat president Donald Trump die afkorting gebruikt.

Staakt-het-vuren Azerbeidzjan en Armenië alweer geschonden

4 uur 10 min geleden

Kort nadat een nieuw staakt-het-vuren in het conflict over de betwiste regio Nagorno-Karabach in de zuidelijke Kaukasus maandag van kracht werd, hebben Armenië en Azerbeidzjan elkaar beschuldigd van schending van de overeenkomst.

Recordaantal besmettingen op één dag: ‘Limiteer de contacten’

4 uur 21 min geleden

‘Mijn belangrijkste boodschap is: spreek de komende twee weken niet af met familie of vrienden, druk de sociale pauzeknop in’, zei Steven Van Gucht. ‘Aan dit tempo wordt de kaap van de 2.000 patiënten op intensieve zorg binnen de twee weken gehaald, dat is de maximumcapaciteit voor covid-patiënten op intensieve zorg.’

Raf Simons komt na 25 jaar met eerste vrouwencollectie

4 uur 24 min geleden

Vrouwen dragen al jaren zijn mannencollectie, maar voor de allereerste keer brengt topontwerper Raf Simons een vrouwencollectie in eigen naam uit. Zijn collectie voor 2021 werd wereldwijd voorgesteld met een show via livestream.

Joe Biden verwart Donald Trump met George W. Bush

4 uur 30 min geleden

Tijdens een online verkiezingsevenement afgelopen zondag heeft democratisch presidentskandidaat Joe Biden een verwarde indruk gegeven. Biden herinnerde zich de naam van huidig president Donald Trump even niet meer en noemde hem George. Toen Joe Biden met Barack Obama in 2008 opkwam, was George W. Bush president van de Verenigde Staten. Waarschijnlijk verwarde hij diens naam met die van Trump. Bekijk het bewuste moment in bovenstaande video.

Luchthavenautoriteiten Qatar gaan boekje te buiten nadat pasgeboren baby werd gevonden

4 uur 39 min geleden

De Australische regering heeft een klacht ingediend bij de autoriteiten in Qatar over vermeende vernedering en inwendig onderzoek bij een tiental vrouwen op de internationale luchthaven van de hoofdstad Doha, nadat een pasgeboren baby gevonden werd in de toiletruimte. ‘Wat daar is gebeurd, is enorm verontrustend en beledigend.’

KV Mechelen stelt stemming over Penninckx ‘onbepaalde tijd’ uit

5 uur 2 min geleden

Voetbalclub KV Mechelen stelt de bijzondere aandeelhoudersvergadering over de toekomst van Dieter Penninckx als bestuurder voor onbepaalde tijd uit.

Jonge huisartsen gaan in ‘attestenstaking’

5 uur 34 min geleden

De pandemie veroorzaakt niet alleen een toename van het aantal patiënten voor huisartsen, ook de administratieve last swingt de pan uit. ‘Om de administratieve overbelasting bij huisartsen een halt toe te roepen, gaan we over tot een attestenstaking’, laat Jong Domus, de vereniging van jonge huisartsen, weten.

Vlaamse Rand wil geen sport en cultuur meer, en een avondklok

5 uur 37 min geleden

23 burgemeesters uit de ruime Vlaamse Rand rond Brussel vragen de gouverneur van Vlaams-Brabant om in de hele provincie een avondklok in te stellen. Alle sport- en cultuuractiviteiten moeten stopgezet worden. ‘De federale maatregelen volstaan niet.’

Oproep | Hoe lost u die verlengde herfstvakantie op?

6 uur 39 min geleden

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) heeft dan toch beslist om de herfstvakantie te verlengen. Maar uw kinderen twee dagen bij de grootouders afzetten is uit den boze, volgens de virologen. Heeft u al creatieve opvangoplossingen bedacht? U kunt ze (liefst samen met uw contactgegevens) mailen naar binnenland@standaard.be.

Moeder doodt dochter (17) en daarna zichzelf: ‘Het is haar allemaal te veel geworden’

7 uur 19 min geleden

Op haar 17de verjaardag is Noor V. vrijdag omgebracht door haar moeder, Regine, die vervolgens ook zelf uit het leven stapte. ‘Noor droomde ervan om bakker te worden.’

Thaise demonstranten gebruiken Duitse wet om koning in het nauw te drijven

7 uur 42 min geleden

Thaise protesteerders willen weten of hun koning Rama X zijn koninklijke macht gebruikte vanuit Duitsland. Volgens de Duitse wet mag dat immers niet. De betogers hopen zo verder druk uit te oefenen op Rama X en de Thaise regering. Ze eisen onder meer hervormingen aan het hof.