NieuwsLijn

Lewis Hamilton wint spannende Grote Prijs van Monaco, Max Verstappen vecht lang voor zege maar wordt uiteindelijk pas vierde

Gezond & Psycho (De Standaard) - 59 min 51 sec geleden

Lewis Hamilton heeft voor de derde keer in zijn carrière de Grote Prijs van Monaco gewonnen. De Britse wereldkampioen moest er hard voor knokken: door een slechte bandenkeuze had hij de hele race Max Verstappen vlak achter zich. De Nederlander slaagde er echter niet in om Hamilton te passeren en kreeg bovendien een tijdstraf van 5 seconden op het einde van de race, waardoor Sebastian Vettel (Ferrari) en Valtteri Bottas (Mercedes) tweede en derde werden.

Antwerp krijgt Charleroi op de knieën en mag Europa in

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 34 min geleden

Hallo Europa, Antwerp komt eraan. De ploeg van Laszlo Bölöni zette de kroon op het werk na een geweldig seizoen. Refaelov en vooral Mbokani zetten tegen Charleroi de wel heel scheve situatie (een 0-2-achterstand) helemaal recht: eindstand 3-2.

Pinot grijpt macht op slotdag in Ronde van de Ain

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 54 min geleden

De Fransman Thibaut Pinot (Groupama - FDJ) heeft een dubbelslag geslagen in de derde en laatste etappe van de Ronde van de Ain (Fra/2.1). Met een solozege op de top van de Col du Grand Colombier greep hij ook de eindzege.

Voorlopige resultaten terwijl stembureaus nog open waren, mag dat?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 59 min geleden

De elektronische stembureaus waren nog een klein uur open, en zowel VTM als VRT waren er al met de eerste resultaten. Is dat geen ongeoorloofde beïnvloeding?

Oost-Vlaanderen: Open VLD kampt voor tweede plaats

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 6 min geleden
Kan Open VLD de tweede grootste partij blijven in Oost-Vlaanderen? Bij de vorige verkiezingen was N-VA uitgesproken winnaar. Daarna volgde een nek-aan-nekrace tussen de liberalen en CD&V. Of komt Vlaams Belang hard opzetten?

Verkiezingen 2019: bekijk hier alle verkiezingsuitslagen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 15 min geleden
Op 26 mei 2019 trekken we naar de stembus voor Europese, federale, Vlaamse en Brusselse verkiezingen. De resultaten van al die verkiezingen vindt u hier op verkiezingszondag. Van alle kandidaten geven we het aantal voorkeurstemmen mee en of ze verkozen zijn. U vindt hier ook de zetelverdeling, en u kan zelf bekijken of uw droomcoalitie haalbaar is.

VERKIEZINGEN BRUSSEL. Krijgt onze hoofdstad een groene minister-president?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 20 min geleden
Brusselse kiezers moeten zondag vier bolletjes inkleuren: voor de federale, Brusselse, Vlaamse en Europese verkiezingen. Zet de groene golf in Brussel, die bij de gemeenteraadsverkiezingen werd ingezet, zich voort? En wordt N-VA aan Nederlandstalige kant de grootste of laat de afwezigheid van grote namen zich voelen?

Brusselse politie sluit 250 gele hesjes in aan Noordstation

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 27 min geleden

De Brusselse politie heeft vanmiddag rond 13.30 uur aan het Noordstation een groep van ongeveer 250 gele hesjes ingesloten.

Kleurt Wallonië donkerrood, of krijgt CDH toch sleutel in handen?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 35 min geleden
Wallonië ís links en het zal zondag nog een stuk linkser worden. De vraag is echter of dat ook zal zorgen voor een een linkse ‘volksfront’-regering, of dat CDH de beslissing in handen krijgt. De MR is er alvast niet gerust in.

Eerste tendenzen: Vlaams Belang wint fors, N-VA verliest

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 41 min geleden
De eerste uitslagen zijn er en, hoe partieel ze ook zijn, twee tendenzen lijken duidelijk. Vlaams Belang wint, N-VA verliest

GP van Monaco: startgrid

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 48 min geleden
Lewis Hamilton begint de GP van Monaco van op de pole met naast hem teamgenoot Valtteri Bottas. Mogelijk zorgt regen voor spektakel tijdens de race. De GP van Monaco begint om 15u10.

West-Vlaanderen, een strijd tussen CD&V en N-VA

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 50 min geleden

In West-Vlaanderen zijn alle ogen gericht op kandidaat minister-president Hilde Crevits. Kan haar CD&V de grootste partij worden? De kans is niet groot, maar in 2014 was het verschil met N-VA in geen enkele provincie zo klein.

Afstraffing voor N-VA in Limburg?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 59 min geleden

In Limburg moet de N-VA zwaar electoraal verlies vrezen. Volgens een peiling van Het Belang van Limburg in de aanloop van de verkiezingen zouden de Vlaams-nationalisten op federaal niveau een kwart van hun kiezers verliezen.

Antwerpen, waar N-VA haar volle gewicht in strijd gooit

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 2 min geleden

In de provincie Antwerpen zijn de meeste zetels te winnen. De N-VA zet haar grote kanonnen in de provincie in.

123 passagiers gestrand op luchthaven Madeira: ‘Stem onherroepelijk verloren’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 10 min geleden

Slecht nieuws voor 123 passagiers die zaterdagavond vanuit Madeira naar Brussel zouden vliegen. Door de hevige wind op de luchthaven is hun vlucht afgelast. Stemmen is niet meer mogelijk.

Beels wil De Wever vervangen als burgemeester in Antwerpen: ‘Weggaan is plaats vergaan’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 14 min geleden

Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) vindt dat de keuze van de kiezer in Antwerpen gerespecteerd moet worden. Zo reageert hij op de uitspraken van zijn schepen Jinnih Beels (SP.A), die verklaarde burgemeester te willen worden als De Wever Vlaams minister-president wordt.

Vlaams-Brabant, waar Open VLD zijn beste vrouwen uitspeelt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 25 min geleden
Vlaams-Brabant is de provincie waar Theo Francken het in de Kamer opneemt tegen Dries Van Langenhove, waar Open VLD vijf jaar geleden het stevigst stond en Koen Geens aan CD&V weer wat zuurstof moet geven.

Meteen verrassing van formaat op Roland Garros: Angelique Kerber gaat roemloos onderuit in eerste ronde

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 46 min geleden

De eerste verrassing op het vrouwentoernooi van Roland Garros was zondag al snel een feit. De Duitse Angelique Kerber (WTA 5), voormalig nummer één van de wereld, verloor na nauwelijks één uur en veertien minuten tennis haar duel in de eerste ronde van de nauwelijks achttienjarige Russische Anastastia Potapova (WTA 81). Het werd 6-4 en 6-2.

Een stroompanne en doorleefde muziekmakerij op de laatste finaledag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 33 min geleden
Op deze viooleditie van de Koningin Elisabethwedstrijd hoorden we de meest uiteenlopende muzikale persoonlijkheden. Integere geheimvertellers namen het tegen showbeesten op, sportvingers werden door klankpenselen bekampt.

Ook als premier moet je aanschuiven om te gaan stemmen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 4 min geleden
Sinds 8 uur deze morgen zijn de stembureaus in ons land geopend. Wie elektronisch stemt, heeft nog tijd tot 16 uur. Wie op papier stemt, moet voor 14 uur naar de stembus. Ook de eerste kopstukken zijn intussen al gaan stemmen.