NieuwsLijn

Hommage aan Panamarenko vanaf vrijdag in Antwerpen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 23 min 22 sec geleden
In Campo & Campo in Antwerpen kan u vanaf vrijdag een tentoonstelling met het werk van Panamarenko zien. In de video hierboven ziet u hoe die tentoonstelling er zal uitzien.

OPROEP. Bevindt u zich in Wuhan, Huanggang of Ezhou?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 25 min 22 sec geleden

De Standaard is op zoek naar reacties van mensen die zich momenteel in de Chinese stad Wuhan, Huanggang of Ezhou bevinden, of in een van die steden iemand kennen.

Psychologe op euthanasieproces: ‘Ik geloof niet dat Tine autisme had’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 49 min 9 sec geleden

Psychologe Ariane Bazan, opgeroepen door de advocaten van de familie, is formeel: er was bij Tine geen sprake van een ongeneeslijke ziekte. Bazan zegt dat er grote vraagtekens kunnen worden geplaatst bij de diagnose autisme. Zij kende Tine niet, maar las het hele dossier.

Natuurfenomeen laat drie zonnen zien

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 22 sec geleden
In Minnesota heeft een koppel een zeldzaam natuurfenomeen gefilmd. Door een combinatie van de zon en sneeuwkristallen komt deze optische illusie tot stand. Bekijk het in de video.

OPINIE | De advocatuur verdraagt geen duistere zones

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 20 min geleden

Hugo Lamon, woordvoerder van de Orde van Vlaamse Balies, legt uit waarom een advocaat soms een stap opzij moet zetten. Zoals Fernand Keuleneer vandaag.

Waarom ze pas na de dood van een patiënt aan de slag gaat, en 6 andere vragen over de euthanasiecommissie

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 35 min geleden

Fernand Keuleneer moet zich terugtrekken als advocaat omdat hij plaatsvervangend lid was van de euthanasiecommissie die oordeelde over het dossier van Tine Nys. Maar wat doet die commissie eigenlijk? Wie zit er allemaal in? Waarom oordeelt ze pas ná de dood van de patiënt? ‘De commissie is alleszins aan een grondige evaluatie toe’, zegt professor Medisch Recht Herman Nys (KU Leuven).

RTBF-baas moet 60.000 euro terugbetalen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 38 min geleden

Jean-Paul Philippot, de administrateur-generaal van de RTBF, moet een deel van het loon dat hij tussen 2014 en 2018 kreeg terugbetalen. Dat heeft de Franse gemeenschapsregering beslist.

Vlaamse overheid roept op om geen hout te stoken wegens hoge fijnstofconcentraties

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 40 min geleden

In Vlaanderen is de informatiedrempel voor fijn stof donderdag overschreden. Dat meldt zowel de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (Ircel) als de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). Die laatste roept op om geen hout te stoken als bijverwarming of om sfeer te creëren.

Baby’s dragen is niets nieuws, maar het is wél een kunst

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 3 min geleden

Dragen is niets nieuws, maar het blijft voor elke nieuwe ouder een kluwen: welke zak/doek is goed voor mij en mijn kind? En hoe knoop ik dat ding in godsnaam?

Wat Bouchez bezielde om over unitarisme te beginnen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 25 min geleden

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez doet uitschijnen dat hij de recente Belgische geschiedenis wil terugdraaien door terug te keren naar een centrale staat. Het zit zijn opdracht als koninklijk informateur in de weg.

Zuid-Afrikaan zit al 70 dagen op een paal

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 28 min geleden
Op 14 november vorig jaar besteeg Zuid-Afrikaan Vernon Kruger een paal van 25 meter om voor de tweede keer het record ‘paalzitten’ te verbreken. Kruger zit nu al 70 dagen op de paal, dat is al zes dagen meer dan zijn vorige record. Bekijk zijn record in de video hierboven

Internationaal Gerechtshof beveelt Myanmar maatregelen te nemen voor Rohingya

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 36 min geleden

Het Internationaal Gerechtshof van de Verenigde Naties heeft donderdag Myanmar bevolen ‘alles in het werk te stellen’ om een mogelijke genocide op de moslimminderheid van de Rohingya te voorkomen.

Verontwaardiging over uitgemergelde leeuwen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 39 min geleden
Vijf uitgehongerde leeuwen in Khartoem veroorzaken verontwaardiging over de hele wereld. De dieren krijgen amper voedsel en medicijnen, een van hen is al gestorven. Bekijk de situatie in de video hierboven.

"Niemand geloofde me toen ik zei dat Leclerc Vettel zou verslaan"

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 43 min geleden
Renault F1-piloot Esteban Ocon is er steeds van overtuigd geweest dat Charles Leclerc tijdens zijn eerste seizoen bij Ferrari Sebastian Vettel zou verslaan.

China sluit tweede stad af na uitbraak coronavirus

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 49 min geleden

De Chinese autoriteiten hebben donderdag besloten om na Wuhan nog een tweede stad, Huanggang, af te sluiten. Zo wordt geprobeerd een verdere verspreiding te voorkomen van het coronavirus, dat al minstens 571 mensen besmette en 17 levens eiste.

Persbericht VPP: Verzekeringsartsen die frauderen moeten streng gestraft worden

Vlaams PatiëntenPlatform - 2 uur 54 min geleden
Het Vlaams Patiëntenplatform vzw reageert verontwaardigd en geschrokken op de berichten die vandaag in de pers verschijnen over expertiseartsen die frauderen en de privacy van patiënten te grabbel gooien voor het eigen gewin van de verzekeringen.

David Goffin overleeft inzinking op weg naar derde ronde Australian Open

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 55 min geleden

David Goffin (ATP 11) heeft zich donderdag met bijzonder veel moeite gekwalificeerd voor de derde ronde van de Australian Open. Onze 29-jarige landgenoot klopte de Fransman Herbert (ATP 64) na een stevige inzinking in vijf sets: 6-1, 6-4, 4-6, 1-6, 6-3.

Sporten op de vibes van Michelle Obama

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 20 min geleden

Het lijkt een traditie bij de Obama’s: Barack maakt lees- en kijklijstjes bekend, Michelle doet nu hetzelfde met haar ‘workout playlist’. Inspiratie voor een sportief jaar.

Gabriel Rios & The Colorist Orchestra: alsof Tom Waits samenwerkt met Astor Piazzolla

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 31 min geleden

Het is boeiend om de falset van Gabriel Rios omkaderd te horen door strijkers, marimba’s en piano’s. Met The Colorist Orchestra worden zijn songs een ander verhaal.

Derde wintertransfer voor KRC Genk: landskampioen legt Eboue Kouassi vast

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 55 min geleden

KRC Genk heeft een derde wintertransfer afgerond: Eboue Kouassi (22) komt over van het Schotse Celtic Glasgow. De Ivoriaan wordt gehuurd tot het einde van het seizoen met een optie tot aankoop.