NieuwsLijn

Tachtigtal honden hebben tijd van hun leven in Antwerps zwembad

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 1 min geleden

Het oude zwembad van Aartselaar heeft zondag na 43 jaar voor de allerlaatste keer zijn deuren geopend. Maar dan wel enkel voor… honden. De oproep van de gemeente was een mega succes: er kwamen honderden aanvragen. Uiteindelijk mocht een tachtigtal honden even naar het zwembad komen.

Uitzonderlijk: knappe dronebeelden tonen besneeuwde Akropolis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 26 min geleden

Al dagenlang valt er in Griekenland sneeuw met bakken uit de lucht. De sneeuwstorm heeft met zijn ijzige temperaturen al heel wat verkeerschaos veroorzaakt. Maar daarnaast levert het ook mooie beelden op. Onder meer de Akropolis, de 156 meter hoge tafelberg in de Griekse hoofdstad, ziet er wonderlijk wit uit.

Britse politie onderzoekt feestjes Downing Street

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 46 min geleden

De Britse politie onderzoekt of Downing Street de coronamaatregelen van het land heeft geschonden met feestjes tijdens de lockdown.

‘Oud-deelneemster The voice Holland doet aangifte tegen regisseur’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 30 min geleden

Een oud-deelneemster van The voice Holland heeft aangifte gedaan tegen een regisseur van het tv-programma. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De man zelf vindt dat hij niets verkeerds heeft gedaan.

Nadal werkt zich uit de naad voor plaats in halve finale, Keys imponeert bij de vrouwen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 50 min geleden

Rafael Nadal ligt nog steeds op koers voor zijn 21e grandslamtitel. De Spanjaard bleek in de kwartfinales van de Australian Open te sterk voor Denis Shapovalov. Het was een zwaarbevochten zege waarin Nadal een 2-0 voorsprong uit handen gaf.

Joe Biden noemt Fox-journalist ‘stomme klootzak’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 34 min geleden

Tijdens een persconferentie over de Amerikaanse economie heeft Joe Biden uitgehaald naar een verslaggever van het conservatieve Fox News. De president had niet in de gaten dat zijn microfoon nog aan stond. Bekijk het incident in bovenstaande video.

Quarantainemaatregelen voor onderwijs wankelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 50 min geleden

Een open brief van de Kortrijkse scholengroep Rhizo die de huidige quarantainemaatregelen aankaart, is de zoveelste alarmbel die afgaat. Politici tonen zich begripvol.

Omikron legt het land stilaan plat: ‘En het ergste moet nog komen’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 22 min geleden

NMBS schrapt in zijn aanbod, nooit waren zo veel crèches gesloten en bij Audi vorst leggen ze de band een week stil. Volgens het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) ondervindt momenteel al driekwart van de bedrijven hinder van de omikronbesmettingen.

Een op de vijf jonge bestuurders rijdt maandelijks na druggebruik

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 2 min geleden

In twee jaar is het percentage jonge bestuurders tussen 18 en 34 jaar dat toegeeft maandelijks te rijden na druggebruik, gestegen van 11 procent naar 19 procent. Dat blijkt uit de tiende nationale ‘verkeersonveiligheidsenquête’, waarvoor verkeersinstituut VIAS 6.000 personen ondervroeg.

Weerbericht | Mistig en bewolkt, maar droog

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 52 min geleden

Dinsdag krijgen we mist en lage wolken met maxima tussen 1 en 6 graden. Ook de komende dagen wordt het wisselvallig en bewolkt, meldt het KMI.

Ziekenhuisopnames stijgen met meer dan 50 procent

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 49 min geleden

Het gemiddeld aantal dagelijkse hospitalisaties is met 53 procent gestegen ten opzichte van een week eerder. Intussen is de omikronvariant al goed voor 93 procent van het totale aantal besmettingen, blijkt dinsdag uit voorlopige cijfers van Sciensano.

‘The voice’ is geen Bart De Pauw-verhaal, het is veel meer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 10 uur 1 min geleden

Nederland staat op z’n kop door de beschuldigingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag in The Voice of Holland. De reactie van John De Mol, de machtigste mediamagnaat in Nederland, was misschien nóg hallucinanter en toonde hoe een oude mediawereld stilaan vervangen wordt door een nieuwe. Wat betekent deze Me Too-zaak voor Nederland? En hoe komt John De Mol hier uit?

‘The voice’ is geen Bart De Pauw-verhaal, het is veel meer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 10 uur 26 min geleden

Nederland staat op z’n kop door de beschuldigingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag in ‘The voice of Holland’. De reactie van John de Mol, de machtigste mediamagnaat in Nederland, was misschien nóg hallucinanter en toonde hoe een oude mediawereld stilaan vervangen wordt door een nieuwe. Wat betekent deze MeToo-zaak voor Nederland? En hoe komt John de Mol hier uit?

Hoe zinvol zijn gevangenisstraffen?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 26 min geleden

Gevangenisstraffen waren in de verlichting dé nieuwigheid die de lijfstraffen zouden vervangen. Maar hoe efficiënt is opsluiting nog eigenlijk? Al te vaak blijkt toch wel dat de re-integratie van ex-gedetineerden in de samenleving helemaal fout loopt. En ja, met de aanhouding van Dave De Kock is het onderwerp weer brandend actueel.

Zeker zes doden na stormloop bij voetbalwedstrijd Africa Cup in Kameroen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 12 uur 30 min geleden

Vlak voor de wedstrijd in de Africa Cup tussen Kameroen en de Comoren zijn minstens zes mensen om het leven gekomen bij een stormloop. Dat hebben plaatselijke autoriteiten bekendgemaakt.

Infosessie over eten en bewegen

Gezondheid.be - 13 uur 26 min geleden
Dokter Hendrik Cammu gaat in deze voordracht op zoek naar de beste versie van de waarheid over voeding en bewegen. Hij doorploegde alle mogelijke wetenschappelijke toptijdschriften op zoek naar de beste aanbevelingen.

Zij die kwamen om te vechten

Gezond & Psycho (De Standaard) - ma, 24/01/2022 - 22:52

Ongeveer 400 à 500 mensen kwamen zondag met weinig vreedzame bedoelingen naar de corona­manifestatie in Brussel. Van antifascistische groepen uit Frankrijk tot voetbalhooligans en extreemrechtse bewegingen.

Eerste ronde presidentsverkiezingen in Italië levert niets op

Gezond & Psycho (De Standaard) - ma, 24/01/2022 - 22:51

De eerste ronde in de Italiaanse presidentsverkiezingen heeft nog geen winnaar opgeleverd. De grootste regeringspartijen hadden vooraf aangekondigd dat hun parlementsleden blanco zouden stemmen.

Drama voor Egan Bernal: onder meer gebroken knieschijf en dijbeen na botsing met bus op training

Gezond & Psycho (De Standaard) - ma, 24/01/2022 - 21:58

Egan Bernal (25) is maandag zwaar ten val gekomen op training in Colombia. De winnaar van de Ronde van Italië van vorig jaar werd meteen naar het ziekenhuis overgebracht. Onderzoeken wezen uit dat de Colombiaanse klimmer onder meer een gebroken knieschijf en dijbeen heeft opgelopen.

Hield Boris Johnson ook een verjaardagsfeestje tijdens lockdown?

Gezond & Psycho (De Standaard) - ma, 24/01/2022 - 21:05

Volgens ITV News organiseerde de vrouw van Boris Johnson een verjaardagsfeestje voor de Britse premier op 19 juni 2020. Het land was toen nog in lockdown. 30 mensen, waaronder de premier zelf, zouden het evenement bijgewoond hebben.