NieuwsLijn

Ex-partner zus Tine Nys: ‘Ik heb de psychiater niet bedreigd’

Op het assisenproces over de omstreden euthanasie van Tine Nys verklaarde de psychiater eerder dat ze op de dag van haar dood een dreigtelefoon ontving van een familielid. Het was Richard Venlet (55), de toenmalige partner van haar zus Sofie, die haar die dag heeft gebeld.

Magnette: Regering met N-VA en PS is ‘onmogelijk’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 18 min geleden

‘Ik zie geen enkele mogelijkheid om samen met N-VA een regering te vormen. Ça ne va pas’, zei PS-voorzitter Paul Magnette vanmiddag na afloop van zijn partijbureau.

Hoe België zich voorbereidt op het coronavirus: ‘Geen enkele reden tot paniek’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 22 min geleden

De kans is reëel dat er ook in ons land infecties van het coronavirus zullen worden vastgesteld. Alle nodige voorzorgsmaatregelen werden alvast getroffen. ‘Maar ik blijf het zeggen, er is geen enkele reden tot paniek’, benadrukt viroloog Marc Van Ranst.

Piloot mist landingsbaan en belandt met passagiersvliegtuig op snelweg

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 56 min geleden
Een McDonnell Douglas MD-83s-vliegtuig, dat van de Iraanse hoofdstad Teheran naar Mahshahr wou vliegen, is over de landingsbaan geschoven en op een snelweg terechtgekomen. De luchthaven ligt vlakbij een woonwijk, als bij wonder vielen er geen gewonden.

Romelu Lukaku krijgt er een aangever bij: Christian Eriksen landt in Milaan, overstap naar Inter is bijna rond

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 23 min geleden

Christian Eriksen is maandagmorgen geland op de luchthaven van Milaan-Linate. De 27-jarige Deen van Tottenham Hotspur staat op het punt een contract te ondertekenen bij het Inter Milaan van Rode Duivel Romelu Lukaku. Eriksen beschikt in Londen over een deze zomer aflopende overeenkomst. In Milaan zou een contract van 4,5 jaar voor hem klaarliggen. Zijn transfer zou Tottenham nog zo’n twintig miljoen euro moeten opbrengen.

Uittreksels boek John Bolton bevestigen dat Trump Zelenski chanteerde

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 24 min geleden

Amerikaans president Donald Trump hield wel degelijk militaire hulp aan Oekraïne bevroren om president Volodimir Zelenski onder druk te zetten. Dat schrijft voormalig nationaal veiligheidsadviseur John Bolton in zijn boek The room where it happened, waarvan cruciale inhoud gelekt is. Het kan grote gevolgen hebben voor het impeachmentproces tegen Trump.

Vakbond: ‘Onthullingen over contract regisseur nog erger dan we al dachten’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 40 min geleden

ACOD-VRT is razend over de details van een contract dat directeur media en productie Peter Claes vorige zomer afsloot met een freelanceregisseur en ‘art director-consultant’, waarover De Standaard maandag bericht.

"Formule E is 'Super Mario Kart' maar dan met echte rijders"

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 45 min geleden
Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff is vol lof over de Formule E en de manier waarop het in enkele jaren tijd een belangrijke positie in de autosportwereld heeft weten te verkrijgen.

Genderneutrale toiletten in elk treinstation

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 45 min geleden

In het groot toiletplan dat in de steigers staat bij de NMBS, komt ook aandacht voor toegankelijke toiletten voor iedereen.

Dood gewaande tante duikt op aan zij van Kim Jong-un

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 52 min geleden
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un woonde afgelopen zaterdag een nieuwjaarsconcert in Pyongyang bij. Aan zijn zijde zat zijn tante Kim Kyong-hui. Die was al meer dan zes jaar niet in het openbaar verschenen nadat haar echtgenoot geëxecuteerd werd. Bekijk het in de video hierboven.

Niet alleen Schotten lusten haggis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 6 min geleden

Haggis, het Schotse nationale gerecht met gevulde schapenmaag, lijkt nu ook buiten de grenzen aan te slaan.

Çavaria bekroont ‘Het Transgender Boek’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 10 min geleden

Çavaria zette ‘Het Transgender Boek’ van professoren Guy T’Sjoen en Joz Motmans in de kijker met de Media Award, op hun jaarlijkse prijsuitreiking. Ook People of Colour Pride en Fleur Pierets en Julian Boom werden geëerd.

Grammy awards gestart met knap eerbetoon aan Kobe Bryant

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 44 min geleden
In Los Angeles werd zondagavond de muziekindustrie gevierd tijdens de Grammy Awards. Het werd een feest in mineur door dat L.A. Lakers-icoon Kobe Bryant eerder op de dag omkwam in een helikoptercrash. Artiestes Lizzo en Alicia Keys startten de show met een indrukwekkend eerbetoon.

Autisme is niet uitzichtloos

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 9 min geleden
Mensen met autisme kunnen ernstig psychisch lijden, maar bij autisme spreken van een ‘ongeneeslijke ziekte’ is onjuist én schadelijk.

NBA-wedstrijden worden afgewerkt in emotionele omstandigheden: LA Clippers eren Bryant met zege

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 13 min geleden

Ondanks het tragische overlijden van Kobe Bryant werd er zondagavond gewoon gebasketbald in de NBA. Voor alle wedstrijden werd wel een minuut stilte gehouden voor de 41-jarige vedette, die samen met een van zijn dochtertjes omkwam in een helikoptercrash.

Kobe Bryant: groter dan het basketbalveld

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 47 min geleden

De 41-jarige basketballegende Kobe Bryant kwam zondag samen met zijn dochter en zeven anderen om bij een helikoptercrash. In de VS is vol ongeloof gereageerd de dood van Bryant, een vroegbloeier die altijd het jongetje bleef dat een opgerolde sokkenbol in de vuilnisbak mikte.

AUSTRALIAN OPEN. Wawrinka schakelt Medvedev uit, Thiem haalt voor het eerst kwartfinales

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 7 min geleden

Stan Wawrinka heeft zich maandag geplaatst voor de kwartfinales van de Australian Open na een vijfsetter tegen vierde reekshoofd Daniil Medvedev. Dominic Thiem (ATP 5) zit voor de eerste keer in zijn carrière in de kwartfinales in Melbourne. Een overzicht van de belangrijkste wedstrijden van de dag.

Kan groene waterstof klimaat redden? Oostende bouwt hypermoderne fabriek

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 7 min geleden

Overschotten van windenergie opslaan. Dat is het hoofddoel van de groene waterstoffabriek die tegen 2025 in Oostende moet gebouwd worden. Maar wat is groene waterstof eigenlijk?

High-stromen Neuscanule Markt 2024 Van topfabrikanten, groei, opkomende trends, omvang ...

Apneu via Google Zoeken - 5 uur 11 min geleden
Failure Acute Respiratory, Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD), acuut hartfalen, koolmonoxide toxiciteit, slaapapneu, Bronchiectasis, ...

Salvini stoot centrumlinks niet van de troon in Emilia-Romagna

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 23 min geleden
De radicaal-rechtse Italiaanse oppositieleider Matteo Salvini (Lega) hoopte bij de regionale verkiezingen in Emilia-Romagna en Calabrië, respectievelijk in het noorden en het zuiden van Italië, zijn comeback te maken. Maar het lukte hem niet om de centrumlinkse partij Partito Democratico van de troon te stoten in Emilia-Romagna.