NieuwsLijn

Dochter van Elon Musk hekelt transfobe uitspraken van haar vader

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 22 min geleden

Vivian Jenna Wilson, de dochter van miljardair Elon Musk, heeft de controversiële uitspraken van haar vader over transgenders fors bekritiseerd. In een telefonisch interview met de zender NBC doet de twintigjarige Wilson, zelf een trans vrouw, de verklaringen van Musk af als leugens.

Mosselen op restaurant duur? Thee is nog veel duurder

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 36 min geleden

Het zijn niet de citroendoekjes die mosselen in een restaurant duur maken. Wel de vergoeding voor het koken, opdienen en afwassen. Die toegevoegde waarde doet de economie draaien.

Politiegeweld op luchthaven Manchester lokt protest uit, ook politiek reageert

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 52 min geleden

Een video waaruit blijkt dat een politieagent op de luchthaven van Manchester een 19-jarige jongeman tegen het hoofd schopt, lokt verontwaardiging en protesten uit. Politici reageren geschokt en roepen op tot kalmte.

Klopt het beurscliché “Winnaars zullen blijven winnen”?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 19 min geleden

Wie aan momentumbeleggen doet, koopt aandelen die er al een mooie rit hebben opzitten. Deze strategie wordt gevolgd door wie gelooft dat er bij winnende bedrijven uit het recente verleden ook in de toekomst nog meer rendement te verwachten valt.

De beste boeken van juli volgens de Letterenredactie van De Standaard

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 34 min geleden

Van welke titels hopen we dat ze uw leeslijst halen? We tippen u graag de beste boeken van juli, voor een heerlijke leesvakantie.

“Het is een stukje Frankrijk dat ze aanvallen”: gecoördineerde sabotage TGV-verbinding naar Parijs stuurt eerste dag Olympische Spelen in de war

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 12 min geleden

Saboteurs hebben op verschillende plekken langs het Franse hogesnelheidsnet brand gesticht en zo zware hinder veroorzaakt op de TGV-verbindingen van en naar Parijs. De minister van Transport spreekt over “gecoördineerde acties”.

Berlijners zweven boven de stad op Europa’s hoogste schommel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 43 min geleden

Adrenalinejunkies kunnen nu een duizelingwekkende 120 meter boven de straten van Berlijn schommelen. De schommel bevindt zich op het dak van een hotel van 35 verdiepingen en is de hoogste van Europa. Waaghalzen worden – nadat ze worden vastgemaakt met een veiligheidsharnas – de leegte ingeduwd boven Alexanderplatz, in het centrum van de stad. “Zo’n fantastisch uitzicht, het is echt leuk.”

Ik heb niets met vlaggen, maar op de Olympische Spelen doen ze me snikken

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 4 min geleden

Vlaggen moet je wantrouwen. Ze doen alsof de waarheid bestaat. Ze willen ook altijd de hele lading dekken, zonder commentaar. Geen sprake van dat An Olaerts als schuinsmarcheerder achter een vlag gaat aanlopen. Maar als op de Olympische Spelen een vlag wordt gehesen, gaat ze weerloos voor de bijl.

Umicore steekt grote recyclagefabriek voor herlaadbare batterijen in de koelkast

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 46 min geleden

Nu zijn divisie batterijmaterialen in diepe crisis verkeert, stelt Umicore het plan uit om een eerste grootschalige recyclagefabriek voor herlaadbare batterijen in Europa te bouwen. Ook een fabriek voor batterijmaterialen in Canada komt er voorlopig niet.

Ex-frontman Spandau Ballet schuldig aan verkrachting

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 57 min geleden

Ross Davidson, de voormalige frontman van de Britse popband Spandau Ballet, is schuldig bevonden aan verkrachting en seksuele mishandeling. Dat melden Britse kranten.

“Het was een challenge onder vrienden”: hoe stunt aan spoorweg fataal afliep voor Amin (19) en Ibrahim (20)

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 48 sec geleden

Een stevige portie durf liep voor twee jongeren uit het Brusselse Laken woensdagnacht fataal af. Toen Ibrahim M. (20) op een bovenleiding van een spoorweg klauterde, kreeg hij een schok van 3.000 volt en sleurde hij zijn vriend Amin S. (19) vermoedelijk mee in zijn val. “Die zogenaamde challenges waren blijkbaar een dingetje in de wijk.”

Twee invloedrijke Mexicaanse drugsbarons opgepakt in VS - Harris wil snel staakt-het-vuren en zal “niet zwijgen” over leed in Gaza

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 27 min geleden

Met dit overzicht bent u snel mee met de belangrijkste gebeurtenissen van vandaag.

Twee invloedrijke Mexicaanse drugsbarons opgepakt in VS

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 32 min geleden

In de Verenigde Staten zijn twee invloedrijke Mexicaanse drugsbarons opgepakt. Dat laat het Amerikaanse ministerie van Justitie donderdag weten.

Harris wil snel staakt-het-vuren en belooft “niet te zwijgen” over menselijk leed in Gaza

Gezond & Psycho (De Standaard) - 12 uur 33 min geleden

De Amerikaanse vicepresident Kamala Harris had donderdag een “openhartig en constructief gesprek” met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Dat heeft ze na afloop aan de pers laten weten.

De troeven waarmee Parijs de Spelen lokte, zijn nu de achilleshiel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 13 uur 59 min geleden

Parijs 2024 wordt een langgerekte reclame­spot voor zichzelf. Maar sinds de toe­kenning, in 2017, staat de wereld nog meer in brand. Dat scenario van een B-film stond niet in het script.

Tien olympische sterren om niet te missen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 14 uur 41 sec geleden

Meer dan 10.000 atleten uit heel de wereld nemen het in 32 sporttakken tegen elkaar op in Parijs. Enkele wereldsterren zullen de aandacht naar zich toe trekken. Een selectie.

Geen atleten in breaking of 3x3 basket: België ontbreekt op het coolste feestje van Parijs

Gezond & Psycho (De Standaard) - 14 uur 1 min geleden

Terwijl Parijs urban sports als skateboarding en breaking in de kijker zet, is België vrijwel afwezig. Ondanks een forse injectie van mensen en middelen wist maar één sportklimmer zich te plaatsen. “Sommige atleten ervaren te veel druk.”

Kan Lotte Kopecky drie medailles behalen?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 14 uur 2 min geleden

Lotte Kopecky (28) kan voor drie medailles gaan: tijdrit, wegrit en omnium. Twee op de drie en ze schrijft geschiedenis. “Lotte is op missie, en dan kan ze veel.”

Gaat de groene omslag van de Antwerpse haven te traag?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 14 uur 4 min geleden

De Antwerpse haven moet tegen 2030 de CO2-uitstoot drastisch reduceren. Over de juiste aanpak kreeg de ceo Jacques Vandermeiren zopas de wind van voren. Wat speelt er op de achtergrond?

Luxemerken in zwaar weer door slabakkende Aziatische markt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 14 uur 4 min geleden

Door tegenvallende resultaten krijgen aandelen van luxemerken als Louis Vuitton en Kering stevige klappen. Enkel Hermès kwam donderdag met uitstekende cijfers.