NieuwsLijn

Zo wordt u een magneetvisser

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 37 min geleden

De kluis die vorige week gestolen werd bij een Belfius-kantoor in Halen is teruggevonden door twee kinderen die aan het magneetvissen waren. Wat wil dat eigenlijk zeggen, magneetvissen?

Buffalo’s mogen van Uefa alsnog Europees spelen na schorsing KV Mechelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 49 min geleden
De Europese voetbalbond Uefa heeft donderdagavond bevestigd dat KV Mechelen komend seizoen niet zal aantreden in de poulefase van de Europa League. Het Belgisch voetbal behoudt wel zijn vijf Europese tickets, zo meldde de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

Opnieuw gedetineerde ontsnapt uit gevangenis van Ruiselede

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 23 min geleden

Een gedetineerde van de gevangenis van Ruiselede is donderdagmiddag kunnen ontsnappen. Dat heeft het directoraat-generaal Penitentiaire Inrichtingen bevestigd.

Wout Van Aert nam snipperdag met oog op tijdrit: “Als je in de Tour bent, moet je keuzes maken”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 45 min geleden

Wout van Aert finishte donderdag als op twee na laatste, op 26 minuten van winnaar Simon Yates. De ritwinnaar van Albi deed dat duidelijk met de tijdrit van vrijdag in gedachten.

Buurman plaatst gigantische kip naast ei van Koen Vanmechelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 25 min geleden

Vlak naast het West-Vlaamse provinciaal domein Palingbeek heeft een buurman een reuzenkip geplaatst. Die kip kijk uit op het grote ei, dat deel uitmaakt van de permanente installatie ‘Comingworldrememberme’ van kunstenaar Koen Vanmechelen.

IS-terroristen krijgen doodstraf voor moord op Scandinavische toeristes

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 48 min geleden

Een Marokkaanse antiterreurrechtbank heeft donderdag drie mannen terdoodveroordeeld voor de moord op twee Scandinavische toeristes in december vorig jaar. Ze vermoordden de twee in naam van terreurgroep Islamitische Staat.

Even slikken: Belgische voetbalbond draait op voor serieuze som onderzoekskosten in matchfixingdossier

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 59 min geleden

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) moet de totale som van onderzoeks- en gedingkosten ten belope van 125.000 euro voor zijn rekening nemen. Dat heeft het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) woensdag beslist, zo blijkt uit de volledige motivering.

België weigert grondtroepen naar Syrië te sturen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 14 min geleden

De Verenigde Staten hebben ons land gevraagd om soldaten naar Syrië te sturen. Dat bevestigde minister van Defensie Didier Reynders (MR) in de bevoegde Kamercommissie. ‘Ons antwoord is zoals steeds neen’, verduidelijkte hij meteen.

'Flyboarder' toont wat hij zelf zag boven militaire parade op 14 juli

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 23 min geleden
Op de militaire parade ter ere van de Franse nationale feestdag trok een man op een flyboard de aandacht. We zagen al eerder beelden vanop de grond, maar in bovenstaande video kunnen we nu ook meekijken vanuit de lucht.

Terreurverdachte opgepakt in Maastricht

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 23 min geleden

Een 27-jarige man is in Maastricht aangehouden op verdenking van terroristische misdrijven. Dat meldt het parket.

Ouders vermiste Théo Hayez geven hoop niet op: 'Misschien is hij ontvoerd'

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 27 min geleden

Er is mogelijk een spoor gevonden in de zoektocht naar de vermiste Belgische rugzaktoerist Théo Hayez. Vrijwilligers vonden zo’n tien dagen geleden een pet die van de 18-jarige zou kunnen zijn. De ouders van de jongen geven hoop niet op.

Alles wat u moet weten over 25 jaar ‘The lion king’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 29 min geleden
Juni 1994. ‘The lion king’ was voor het eerst te zien in de Amerikaanse zalen. De eerste animatiefilm waarvoor Disney een eigen verhaal bedacht, en niet ging spieken bij een sprookje of een boek. De eerste Disneyfilm ook waarin al eens een windje mag worden gelaten. In alle opzichten baanbrekend, dus. Vandaag speelt de live-action remake in de zalen. Wij zetten even op een rijtje wat u moet weten over zijn 25 jaar oude voorganger.

Vuelta-winnaar Simon Yates slaat toe in eerste bergrit, klassementsrenners gunnen elkaar extra-rustdag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 51 min geleden

Simon Yates heeft de eerste Pyreneeënrit gewonnen. De renner van Mitchelton-Scott klopte in een spurt met drie zijn medevluchters Bilbao en Mühlberger. De klassementsrenners gunden elkaar een extra rustdag, Julian Alaphilippe blijft dus in het geel met morgen een individuele tijdrit van 27 kilometer op het programma.

Droogtecommissie slaat alarm: code oranje van toepassing

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 55 min geleden
De droogtecommissie heeft vanmiddag beslist in Vlaanderen code oranje uit te roepen. Concreet betekent dit dat de gouverneurs de raad krijgen om boeren te verbieden nog water op te pompen rond kwetsbare waterlopen.

Ieder huisje heeft zijn kruisje

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 56 min geleden
Binnen de Open VLD is vandaag met de deuren gegooid. Maar zoals de films van David Cronenberg aantonen: er is overal wel iets aan de hand.

Kat Kerkhofs blijft nog wat dj’en

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 17 min geleden

Op Rock Werchter debuteerde Kat Kerkhofs (30) als dj met een set van een halfuur. Artiestennaam: DJ KitKat.

Waarom KV Mechelen wel en Waasland-Beveren niet toerekenbaar is voor poging tot matchfixing

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 38 min geleden

Het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) heeft woensdag geoordeeld dat de daden van de veroordeelde (ex-)bestuurders van KV Mechelen in de poging tot matchfixing toegerekend moeten worden aan de club. Bij Waasland-Beveren werden voorzitter Dirk Huyck en financieel directeur Olivier Swolfs veroordeeld, maar de club werd volledig vrijgesproken. In zijn motivering geeft het BAS daar twee redenen voor.

Invasie van vliegende mieren vroeger dan gewoonlijk: ‘Laat ze met rust als ze niet op uw terras zitten’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 7 min geleden

Ze zijn dezer dagen met duizenden, de vliegende mieren. Heel wat streken in Vlaanderen worden geplaagd door de kleine insecten. Vervelend, maar niet uitzonderlijk. Want het fenomeen doet zich elk jaar voor. Al zijn ze er dit jaar wel wat vroeger mee.

Ianis Hagi koos bewust voor Genk: “Mijn conditie misschien zelfs beter dan van mijn ploeggenoten”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 8 min geleden

Ianis Hagi moet komend seizoen één van de topspelers op de Belgische velden worden. De twintigjarige middenvelder maakte deze zomer de overstap van het Roemeense Viitorul Constanta naar landskampioen Racing Genk. Van de korte winterstop lijkt de Roemeen geen last te hebben.

Australische jongen vindt 50 jaar oude brief in fles

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 11 min geleden

De 13-jarige Paul Gilmore migreerde in 1969 van Groot-Brittannië naar Australië, en gooide toen een boodschap in een fles in de oceaan. Vijftig jaar later vindt een negenjarige jongen de fles op het strand, en werd ook de schrijver gevonden.