NieuwsLijn

De eerste olympische biersponsor komt uit Leuven

Gezond & Psycho (De Standaard) - 17 min 44 sec geleden

Voor het eerst zal een bierbrouwer officiële sponsor zijn van de Olympische Spelen. De eer is weggelegd voor AB InBev, dat zijn Mexicaanse succesmerk Corona Cero in de kijker zet.

Amerikaanse agent schiet zwarte vrouw dood die hem om hulp gevraagd had

Gezond & Psycho (De Standaard) - 29 min 10 sec geleden

Videobeelden van een politieagent die een zwarte vrouw neerschiet, veroorzaken ophef in de Verenigde Staten. De agent schiet haar na een snelle escalatie zonder veel aanleiding neer.

Kan corona ook op deze Spelen de spelbreker zijn? “Voor atleten is het vooral vervelend”

Het covidspook duikt weer op in Parijs, al is de verspreiding voorlopig beperkt. Kan het virus echt nog dromen verpesten? “Zelfs een klein beetje ziek zijn heeft een impact op je sportprestaties.”

Spanje maakt regels voor verhuur van vakantiewoningen strenger

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 6 min geleden

Heel wat Belgen met een vakantiewoning in Spanje hopen iets bij te verdienen door hun huisje of appartement te verhuren. Maar bizarre regelgeving en een stop op nieuwe verhuurlicenties maken dat steeds moeilijker.

Treinverkeer ernstig verstoord door technisch probleem

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 37 min geleden

Het treinverkeer is op het hele net ernstig verstoord door een technisch probleem. Dat meldt Infrabel. Het is onduidelijk hoe lang de hinder zal duren.

Hydrothermale uitbarsting doet toeristen wegvluchten in Yellowstone

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 54 min geleden

Een deel van Biscuit Basin in Yellowstone, Wyoming, is gesloten na een krachtige hydrothermale explosie dinsdagochtend. In een virale video is te zien hoe stoom en donkere brokstukken krachtig de lucht in geschoten worden. Vervolgens rennen toeristen weg van de uitbarstende geiser. Volgens het park raakte er niemand gewond.

Piloot overleeft als enige vliegtuigcrash met achttien doden in Nepal

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 24 min geleden

Bij een vliegtuigcrash in Nepal zijn achttien van de negentien inzittenden om het leven gekomen. Enkel de piloot heeft de crash overleefd.

Frans links blok draagt de boekhouder van Parijs voor als premier

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 56 min geleden

Na ruim twee weken moeizaam onderhandelen is het Franse linkse blok Nouveau Front Populaire het eens geworden over een kandidaat-premier. Lucie Castets is momenteel de directeur Financiën van Parijs.

Bent u op het Franse eiland Ile-de-Bréhat toerist nr. 4.701? Dan hebt u pech

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 21 min geleden

Op het Franse Ile-de-Bréhat mogen maximaal 4.700 bezoekers per dag het eiland betreden. “Om te garanderen dat toeristen een aangename ervaring hebben”, zegt de burgemeester. “Eens je die limiet overschrijdt, lukt niets meer.”

Walvis doet boot kapseizen en gooit twee mensen overboord

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 6 min geleden

Een bultrugwalvis heeft bij New Hampshire een boot doen kapseizen en twee mensen het water in laten vliegen. Twee broers van 16 en 19 die in een nabijgelegen bootje vaarden, konden het tafereel vastleggen. Op de video is te zien hoe de bultrugwalvis plotseling uit het water opduikt voordat hij een klein vaartuig van 7 meter omgooit. Bekijk de beelden in de video.

Oproep | Wat doet u om uw risico op dementie te verlagen?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 12 min geleden

Of iemand dement wordt op latere leeftijd, zit voor een deel in de genen. Maar levensstijl speelt ook een rol. De Standaard zoekt getuigenissen van personen die brein en lichaam fit houden, in de hoop om later niet dement te worden.

Politie moet opnieuw tussenkomen bij vechtpartijen in uitgaansbuurt Knokke-Heist

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 28 min geleden

Nederlandse jongeren hebben dinsdagnacht opnieuw amok gemaakt rond het Alfred Verweeplein. Daar braken verschillende vechtpartijen uit.

John Mayall overleden: de bluespionier die rockgoden als Eric Clapton lanceerde

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 4 min geleden

John Mayall werd al bij leven de “peetvader van de Britse blues” genoemd. In zijn band speelden vele latere sterren, zoals Eric Clapton, de halve Fleetwood Mac-bezetting en Rolling Stone Mick Taylor. Hij toerde zeven decennia lang.

Antwerp laat George Ilenikhena voor 20 miljoen euro naar Monaco vertrekken

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 39 min geleden

Na Arthur Vermeeren in januari ziet het financieel noodlijdende Antwerp weer een sleutelspeler vertrekken: toptalent George Ilenikhena (17) trekt voor zo’n 20 miljoen euro naar AS Monaco.

Luchthaven in Deurne heeft nieuwe omgevingsvergunning op zak

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 10 min geleden

De luchthaven in Deurne (Antwerp Airport) heeft een nieuwe omgevingsvergunning gekregen. Aan de vergunning van onbepaalde duur zijn wel “strikte voorwaarden” verbonden. Dat meldt Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA).

Olieruzie tussen Oekraïne en Hongarije escaleert

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 24 min geleden

Hongarije chanteert de EU: “Geen geld voor lidstaten tot Kiev doorvoer Russische olie toelaat.”

“Ik ken zijn soort”: Kamala Harris zoekt op eerste campagne-evenement confrontatie met Trump

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 48 min geleden

Kamala Harris ging bij haar eerste publieke optreden sinds Joe Biden zich terugtrok als presidentskandidaat vol in de aanval tegen Donald Trump. Ze profileert zich als de procureur die de criminele Trump zal aanpakken.

Kunstenaar steelt historische munt uit British Museum en steekt ze in collectebus

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 3 min geleden

De Braziliaanse kunstenaar Ilê Sartuzi heeft een historische munt van het British Museum in Londen gestolen en vervangen door een replica. Kort na de diefstal deponeerde hij de originele munt in de collectebus van het museum.

Vlaamse duiker voor Ierse kust omgekomen tijdens duiken naar scheepswrak

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 37 min geleden

Voor de kust van Ierland is een Vlaamse vijftiger tijdens het duiken om het leven gekomen. De ervaren duiker dook naar een scheepswrak dat 80 meter diep op de zeebodem lag. “Een technische duik, waar een lange opleiding aan vooraf was gegaan”, zegt de federatie.