webinar

Webinar prof Dirk Pevernagie (UZGent)

di 11 mei 2021
Prof Dirk Pevernagie

Professor Dirk Pevernagie heeft zowel in Vlaanderen (UZ Gent) als in Nederland (Kempenhaeghe in Heeze) expertise opgebouwd in slaapgeneeskunde. Hij is acht jaar voorzitter geweest van de Belgische Vereniging voor Slaaponderzoek en Slaapgeneeskunde (BASS), drie jaar stichtend bestuurslid van de Nederlandse Vereniging voor Slaapgeneeskunde (SVNL) en is sinds 2019 klinisch ondervoorzitter van de Europese Vereniging van SlaapOnderzoek (ESRS). Met zo’n achtergrond is onze vraag eenvoudig: hoe vergelijk je de Nederlandse en Belgische behandeling van slaapapneu, wat kunnen we van de Nederlandse aanpak wél en wat niet leren?

Webinar Philips

di 16 maart 2021

Op de tweede webinar met productinformatie kwam Julie Vynckier van Philips aan het woord over de DreamStation (cpap toestel), de bijhorende DreamMapper app en innovatieve DreamWear maskers

De webinar ging door op dinsdag 16 maart 2021 van 19u tot 20u

Update 8 april 2021: Link naar video opname is toegevoegd

Webinar Resmed

di 16 februari 2021
Jan Van Gulck en Christina Haesendonckx

In februari en maart gaan twee webinars door met productinformatie. Op de eerste presenteren Jan Van Gulck en Christina Haesendonckx van Resmed de AirSense 10 (cpap toestel) en de daaraan gekoppelde MyAir app.

Update 18/02/2021: de link naar de video opname

De webinar ging door op dinsdag 16 februari 2021 van 19u tot 20u

Webinar overgewicht door prof Van der Schueren

di 19 januari 2021
Professor Bart Van der Schueren

In onze peiling over de aanbevelingen van het KennisCentrum voor de Gezondheidszorg sprak 70% zich uit voor het opnemen van een Zorgpad Leefstijl in de behandeling van slaapapneu, om onder meer overgewicht aan te pakken (11% vindt dit overbodig). Niet elke slaapapneu patiënt heeft overgewicht, maar er is wel wederzijdse beïnvloeding. Professor Bart Van der Schueren was onze spreker op de eerste webinar van 2021, op dinsdag 19 januari. Hij is voorzitter van BASO, de Belgische Vereniging voor de studie van obesitas, en endocrinoloog aan de Obesitaskliniek van UZ Leuven.

Webinar prof Johan Verbraecken (UZA)

di 22 december 2020

Op 22 december 2020 houden we ons derde en laatste webinar van najaar 2020 met prof dr Johan Verbraecken, slaaparts en medisch verantwoordelijke van het slaapcentrum van UZ Antwerpen in Edegem. We delen hier de presentatie van professor Verbraecken, de inleiding door onze voorzitter Mark De Quidt, de lijst vragen die vooraf gesteld werden, deze die live aan bod komen en de evaluatie. Leden en vrienden kunnen de video opname uitgesteld bekijken.