ApneuKrant 20-3

do 10 september 2020

Het eerste nummer van de ApneuKrant na de publicatie van de aanbevelingen van het Kenniscentrum gaat uiteraard over deze aanbevelingen. Vooreerst wordt een vereenvoudigde oplijsting gegeven van de aanbevelingen (voor de juiste en volledige tekst verwijzen we naar de website, ook voor de volledige studie in het Engels). Verder geven twee leden en de voorzitter hun eerste bedenkingen. Tenslotte wordt een idee gegeven van de vragen die zullen gesteld worden in de peiling. Deze peiling wordt via afzonderlijke e-mail gestuurd, na het webinar van dokter Chris De Laet op 19 oktober. Wie geen e-mail heeft, kan ook via telefoon antwoorden.

Vanessa heeft een tip voor wie last heeft van de siliconenwand van het masker.

De getuigenis in dit nummer is een sorry brief van iemand die een lange zoektocht achter de rug heeft en uiteindelijk de oorzaak van zijn moeilijkheden vindt, slaapapneu. Herkenbaar voor velen van ons. Hij verontschuldigt zich bij de dokter omdat hij zo hard aangedrongen heeft om de diagnosenacht te vervroegen.

De herfstbijeenkomsten worden vervangen door drie webinar, dit zijn videobijeenkomsten met een spreker. Ze gaan door elke maand op een dinsdag om 19u:

• 19 oktober: dokter Chris De Laet over de studie van het kenniscentrum
  • 17 november: Jo De Cock, topman van het RIZIV
  • 22 december: professor Johan Verbraecken over stand van zaken van het onderzoek naar slaapapneu, de aanbevelingen van het kenniscentrum en zijn nieuw boek over slaap

Belangrijk: vooraf inschrijven is noodzakelijk. Gratis deelname voor leden en vrienden. Voor anderen: 3€ (1€ indien Verhoogde Teugbetaling)

Leden en vrienden kunnen via onderstaande link de ApneuKrant als PDF lezen.

Voor leden en vrienden: